یکی از بزرگ‌ترین شکاف‌های لایه ازن ترمیم شد

با کاهش فعالیت‌های صنعتی انسان در پی وضع قوانین بهداشتی و همچنین تاثیر ویروس کرونا بر روی کارکرد کارخانه‌ها، لایه ازن توانست سریع‌تر از حالت عادی خود را ترمیم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از به وجود آمدن سوراخی بر سطح لایه ازن، شرایط نامتعارفی در قطب شمال و شرایط آب‌وهوایی دنیا پیش آمد. از همین جهت برای کنترل شرایط و آگاهی از تثیرات این موقعیت، سازمان‌های مرتبط با هوا-فضا همواره توسط ماهواره‌های خود میزان پیشرفت سوراخ ایجاد شده در لایه ازن را مورد بررسی قرار می‌دهند. این شرایط همواره رو به پیشرفت بود تا این که حالا پس از ماه‌ها شیوع ویروس کرونا به نظر می‌آید که لایه ازن باری دیگر به حالت مناسب خود بازگشته است.

تاثیر ویروس کرونا بر ترمیم لایه ازن

لایه ازن مانند یک پوشش محافظ برای زمین در برابر نور خورشید است و مانع ورود اشعات مضر به داخل زمین می‌شود. شناخته شده‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین شکاف‌های ایجاد شده بر روی این لایه نیز در منطقه قطب شمال قرار دارد. این لایه که همواره تحت نظارت سازمان امنیت هواشناسی جهانی و دیگر مراکز مرتبط با هوا فضا قرار داشت هفته پیش به صورت ناگهانی مراحل ترمیم خود را به تکمیل کرد. در پی این موضوع مرکز هواشناسی جهانی در اروپا طی اعلامیه‌ای اظهار کرد: " شکاف مشهور در قطب شمال به صورت پیش‌بینی نشده‌ای ترمیم شد و به حالت عادی در آمد. بر طبق بررسی ماهواره‌ها، ما متوجه شدیم که این مشکل جهانی هفته گذشته برطرف شد".

یکی از بزرگ‌ترین شکاف‌های لایه ازن ترمیم شد

گفتنی است که پیش از این، شکاف مذکور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین شکاف‌ها شناخته می‌شد و انتظار می‌رفت مدت زیادی بر روی لایه ازن حضور داشته باشد. حالا که سوراخ ایجاد شده توانست خودش را ترمیم کند، نگرانی‌ها تنها بر روی شکاف Antarctia باقی می‌ماند.

با این حال که شکاف مورد نظر نیز به دلیل کاهش فعالیت انسان در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جهانی برای تولید مواد سمی، رو به بهبود قرار دارد. همچنین لازم به ذکر است که به طور معمول هر شکاف و یا سوراخ ایجاد شده بر روی سطح لایه ازن مدتی طولانی، مطابق با چند دهه را برای بهبود خود طی می‌کند. از این رو می‌توان گفت مشاهده ترمیم لایه ازن انری نادر و غیرمعمول است.


بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویروس کرونا : آدما که واسه لایه ازن کاری نمی کنن خودم باید دست بکار بشم .
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۱:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
جان من این کورنا یک نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا را شکر
آخرین اخبار