اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس رکورد زدند

اپلیکیشن‌های ویدیو کنفرانس تنها در عرض مدت یک هفته در ماه گذشته میلادی رکورد ۶۲ میلیون دانلود را شکستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاست‌های اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش آمده‌اند باعث تغییر الگوی رفتاری کاربران شده‌اند. خانه نشینی و دورکاری کاربران باعث شده است که تقاضای مردم برای استفاده از برنامه‌های تماس تصویری، چه برای استفاده شخصی و چه تجاری، افزایش یابد.

افزایش استفاده کاربران از برنامه‌های تماس تصویری

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده توسط یکی از برنامه‌های آماری، نرم‌فزار‌های کنفرانسی با افزایش رکورد تقاضای کاربران روبه‌رو بوده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده، بیشترین تقاضا نیز در یکی از هفته‌های مارس، هنگامی که آمار دانلودبه ۶۲ میلیون رسید، شکل گرفته است.

.

افزایش میلیونی دانلود نرم‌افزار

در حالی که چنین رشدی در برنامه‌های ارتباطی انتظار می‌رفت، گزارش آماری منتشر شده زمینه واقعی تعداد کاربران جدید این برنامه‌ها را در این مدت ارائه کرد. به عنوان مثال، میزان دانلود در برنامه‌های تجاری به ۶۲ میلیون در iOS و Google Play در اوایل ماه مارس رسیده که چیزی در حدود ۴۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. این گزارش همچنین گفت که این بالاترین رشد در میان هر گروه در فروشگاه‌های نرم‌افزار در آن هفته بوده و نسبت به میانگین دانلود در هفته، برنامه‌های تجاری در سال ۲۰۱۹، ۹۰ درصد رشد داشته اند.


بیشتر بخوانید: چگونه از شر نرم افزار‌های اعتیادآور خلاص شویم؟


.

برنامه‌هایی که بیشترین میزان دانلود را داشته‌اند

بخش اعظم رشد در این دسته به دلیل افزایش دانلود برنامه‌هایی مانند Hangouts Meet Google، Microsoft Teams و Zoom Cloud Cloud است. در بین همه این برنامه‌ها، نرم‌افزار Zoom بیشترین آمار دانلود را داشته است. زوم ۱۴ بار بیشتر از میانگین متوسط هفته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ در آمریکا دانلود شده است.  برنامه Hangouts Meet Google نیز شاهد افزایش دانلود زیادی آمریکا، اسپانیا و ایتالیا بود. میانگین دانلود این برنامه در سه ماهه چهارم با افزایش بسیار زیادی روبه‌رو شده است. همچنین برنامه Microsoft Teams در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا رشد ۳۰ برابری قابل توجهی را تجربه کرد. علاوه بر همه این‌ها، گوگل به تازگی اعلام کرده است که سرویس تله‌کنفرانس آن اکنون میزبان بیشتر ۳ میلیون کاربر به صورت روزانه است.

.

البته باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که تنها برنامه‌های تجاری نیستند که با افزایش دانلود مواجه شده‌اند. دانلود برنامه‌های آموزشی، از جمله Google Classroom و ABCmouse، در ماه مارس نیز دارای مانند برنامه‌های فروش مواد غذایی افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار