به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام سرانجام تصمیم گرفت تا قابلیت اهدای کمکهای مالی را به قسمت پخش ویدیوی زنده اضافه کند. کاربران حالا میتوانند با انتخاب یک سازمان خیریه مناسب از نگاه خودشان، مبالغی را جمعآوری کرده و تمام آن را بدون کسر مالیات به حساب خیریه مذکور انتقال دهند.
این قابلیت زمانی در حال عرضه است که تمامی دنیا در حال مبارزه با ویروس همهگیر کرونا قرار دارد و سازمانهای خدمات بهداشتی درمانی بیش از همیشه نیاز به کمکهای مالی را در خود احساس میکنند. گفتنی است که از مبلغ جمعآوری شده هیچ یک از طرفین، اینستاگرام و فرد برگزار کننده ویدیوی زنده، درصدی برداشت نخواهند کرد و تمامی آن به حساب سازمان مورد نظر تایید شده که توسط کاربر مورد انتخاب قرار گرفته است& انتقال خواهد یافت.
برای استفاده از ویژگی کمکهای مالی، قابلیت جدید اینستاگرام کاربران میبایست تا ابتدا به قسمت دوربین مراجعه کرده و سپس در پایین صفحه به بخش پخش زنده و یا Live بروند. در آنجا با انتخاب گزینه Fundraiser افراد میتوانند سازمان تایید شده مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس از که کاربران پخش ویدیوی خود را به صورت زنده شروع کنند قادر خواهند بود تا میزان کمکهای مالی و افرادی که در حال پشتیبانی از آنها هستند را مشاهده کنند.
این قابلیت میزان مبلغ اهدایی را به صورت زنده بروزرسانی میکند. برای بررسی دقیقتر و تشکر از افرادی که مبالغی را برای خیریه ارسال کردند، اشخاص میتوانند با انتخاب گزینه View به این هدف دسترسی پیدا کنند و از قابلیت Wave برای تشکر کنند. افرادی که این عمل را انجام میدهند و مبلغی را برای سازمانهای مشخص جمعآوری کردهاند برای مدت کوتاهی از برچسب و استیکر I Donated و یا همان "من مبلغی را اهدا کردم" قابل استفاده قرار میگیرد. همچنین اینستاگرام در نظر دارد تا کاربران خود را در جریان فعالیتهای سازمانهایی که برای مبارزه با ویروس کرونا تلاش میکنند قرار دهد. برنامه اینستاگرام همچنین یک سری استیکر را برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در پی شیوع ویروس کرونا مورد استفاده قرار داده است.
بیشتر بخوانید: واتساپ برای بازنشر پیامها محدودیت اعمال کرده است
انتهای پیام/