استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحران شیوع ویروس کرونا،تمهیدات لازم در تامین نیروی انسانی متخصص و در اختیار قرار دادن وسایل حفاظت شخصی، منجر به کنترل این بیماری در استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  پور متعبد استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست مجازی روز معلم گفت: دانشگاه وظیفه خود را تاکنون در مدیریت کرونا به خوبی انجام داده است قدرت گروه‌های درگیر همچون گروه عفونی و وجود دستیاران گروه موجب پیشگیری از بروز فاجعه شد و این از اهمیت‌های نقش آموزش در این حوزه بود.

او افزود: ما برای جذب اساتید تلاش بسیاری کرده ایم و اکنون بستر‌های آموزشی و پژوهشی برای جذب بیشتر مهیاست و قرار گرفتن اساتید جوان در کنار اساتید با تجربه می‌تواند اتفاق بسبار خوبی باشد.

او بیان کرد: در بحران شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه تمهیدات دانشگاه در تامین نیروی انسانی متخصص که بتوانند به حل این بحران کمک کند و در اختیار قرار دادن وسایل حفاظت شخصی، منجر به کنترل این بیماری در استان شد، هر چند کمبود‌هایی در این خصوص وجود داشت، ولی در حال حاضر مشکی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته استاد پیشکسوت کمک دیگر گروه‌های آموزشی از جمله بیهوشی، داخلی، ریه و طب اورژانس بسیار راهگشا بود به شکلی که حتی در ایام تعطیلات عید نوروز نیز مشکلی در ارائه خدمات درمانی وجود نداشت.

او گفت: از اعضای هیات علمی، مدیر گروه‌های آموزشی و دستیاران تشکر می‌کنم که در کنترل بیماری کرونا  به ما کمک کردند، هر چند پزشکان و پرستاران زیادی خود درگیر این بیماری شدند، ولی خوشبختانه درصد مرگ و میر این بیماری در استان پایین بود و دانشگاه بسیار موفق عمل کرد.

او ادامه داد: گروه عفونی فرصت را غنیمت شمرد و از اساتید مجرب در تهیه پروتکل‌ها و انتخاب بیمارستان مناسب در بیماری کرونا استفاده کرد  به شکلی که خدمات درمانی در استان دچار اختلال نشد و دیگر بیماران نیز به شکل‌مناسب خدمات درمانی لازم را دریافت کردند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.