آژانس اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد شواهد موجود فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-۱۹ را رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس اطلاعات ملی آمریکا با استناد به شواهد موجود اعلام کرد ویروس کووید-۱۹ ساخت دست بشر نیست و در اطلاعات ژنتیکی آن تغییری ایجاد نشده است.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای با توافق علمی گسترده‌ای اعلام کرد: ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته نشده و از نظر ژنتیکی اصلاح نشده است. با این حال ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا منشاء انتقال این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده بوده و یا در اثر تصادف در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منتشر شده است.

چین پیش از این بار‌ها هر گونه ادعا مبنی بر آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-۱۹ را بی‌اساس و جعلی اعلام کرد. وزارت خارجه چین با انتقاد از سیاستمداران آمریکایی در خصوص پاسخگو بودن پکن در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا، اعلام کرد آن‌ها بهتر است وقت خود را صرف کنترل شیوع ویروس کرونا در داخل کشورشان کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان‌کاری در خصوص شمار جان‌باختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است. او روز گذشته اعلام کرد در صدد اعزام یک تیم کارشناسی به چین برای تحقیق درباره علل شیوع کرونا است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد قصد دارد یک تیم کارشناسی به چین اعزام کند تا درباره علل شیوع ویروس کرونا از این کشور تحقیق کنند. بر اساس گزارش‌ها، آمریکا با اعزام تیم کارشناسی قصد دارد در مورد اینکه آیا ویروس کرونا از موسسه ویروس‌شناسی ووهان منتشر شده، اطلاعاتی کسب کند. شهر ووهان که نخستین کانون شیوع این ویروس معرفی شده اتهاماتی را از سوی کشور‌های مختلف غربی متوجه آزمایشگاه ویروس شناسی این شهر متوجه کرده است.

آزمایشگاه شهر ووهان  چین اتهامات مبنی بر این را که این آزمایشگاه منشا شیوع ویروس کرونا بوده است، رد کرد و آن‌ها را «تئوری توطئه» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار