رییس گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: بی توجهی به واکسیناسیون بچه‌ها به خاطر شیوع کرونا، خطر شیوع سراسری سایر بیماری‌های واگیر را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کرونا، واکسیناسیون را به تعویق نیندازداکبر اسدی، رییس گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، متاسفانه مراجعه والدین برای انجام واکسیناسیون کودکان خود به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی به حداقل رسیده و از آنجایی که واکسیناسیون از بزرگترین موفقیت‌های بهداشت عمومی در تاریخ بشریت است و انجام واکسیناسیون در موعد مقرر، ضروری است، بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: واکسیناسیون، هر ساله در دنیا از مرگ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک جلوگیری می‌کند و بی توجهی به این مهم، می‌تواند بیماری‌هایی، نظیر فلج اطفال، سرخک، کزاز و ... را  که در حال حاضر فقط نامی از آن‌ها در اذهان خانواده‌ها است و  طی سال‌های متمادی و با صرف هزینه‌های هنگفت و تلاش بسیار زیاد نیرو‌های بهداشتی به مرحله ریشه کنی رسیده اند، دوباره شایع کند.

اسدی بیان داشت: در همین همه گیری بیماری کرونا نیز اهمیت بیش از پیش واکسیناسیون مشخص شد، چه بسا اگر واکسن موثری در دسترس بود، مطمئنا این وضعیت ابتلا و همچنین مرگ و میر در سطح دنیا پیش نمی‌آمد.

او  تصریح کرد: خطر بیماری کرونا همچنان جدی است؛ اما به والدین اطمینان خاطر داده می‌شود که همه گیری بیماری کرونا به هیچ عنوان منعی برای تزریق واکسن‌های روتین ندارد و نگرانی خانواده‌ها در زمینه ابتلای کودکان به بیماری کرونا در واحد‌های بهداشتی با تمهیداتی که از طرف همکاران مستقر در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی انجام می‌شود، بی‌مورد است و حفظ سلامت مراجعان به خصوص کودکان در زمان ارائه خدمات بهداشتی خصوصا واکسیناسیون در اولویت است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار