نژادبهرام ضمن تشریح مفاد لایحه تحرک اقتصادی شهرداری تهران به موضوع آغاز شهر فروشی واکنش نشان داد.

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت بررسی لایحه تحرک چرخه اقتصادی پایتخت با تمرکز بر صنعت ساختمان که از سوی شهردار تهران به قید ۲ فوریت در صحن شورای شهر تهران وصول شد با تاکید بر این نکته در حال حاضر تمام نگاه ما باید در محور بیماری کرونا باشد، گفت: مدیریت شهری در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن برای سال ۹۹ بودجه ۳۰ هزار ۵۷۴ میلیارد تومانی بست، اما با بحرانی به نام کرونا مواجه شدیم که تمام برنامه‌های مدیریت شهری در بخش مالی و بودجه را تحت تاثیر خود قرار داد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که لایحه شهرداری تهران به معنی شهر فروشی نیست، تصریح کرد: لایحه تحرک چرخ اقتصادی دارای ۳ بخش است که یک بخش آن درباره بخشودگی عوارض برای خوش حساب است که در ادامه تخفیف‌هایی نیز برای این دسته افراد در نظر گرفته شده است و آن‌ها می‌توانند از بسته‌های تشویقی شهرداری مانند بلیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری و یا بن فروشگاه زنجیره‌ای بهره ببرند.

نژاد بهرام در تشریح دیگر بخش‌های لایحه تحرک اقتصادی با تمرکز بر صنعت ساختمان شهرداری تهران گفت: یکی دیگر از بخش‌ها لایحه شهردار تهران به کمک‌های مومنانه اختصاص دارد و در آن به موضوع سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) پرداخته شده است.


بیشتر بخوانید: رد برخی از مفاد طرح تحرک اقتصادی حناچی برای پایتخت 


او با اشاره به این نکته که بخش دیگری از لایحه تحرک اقتصادی با تمرکز بر صنعت ساختمان در حوزه شهرسازی گفت: یکی از مواد مطرح شده در بخش شهرسازی لایحه تحرک اقتصادی، موضوع خط آسمان است که در آن آمده شهرداری موظف است اگر در معبری میزان تراکم موجود با ظرفیت معبر این اجازه را می دهد تا طبقه‌ای اضافه بنا داشته باشیم موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شود تا این مرجع نظر خود را اعلام کند.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: یکی دیگر از موارد مطرح شده مربوط به بلند مرتبه سازی در محور TOD است که این محور‌ها باید شناسایی شوند و اگر در چهارچوب توسعه مجتمع‌های ایستگاهی بتوان بلند مرتبه سازی انجام شود با رای کمیسیون ماده ۵ انجام شود.

نژاد بهرام با اشاره به این نکته که یکی دیگر از بخش‌های لایحه تحرک اقتصادی در حوزه پلاک باغ است، گفت: اگر به زمان لغو مصوبه برج باغ‌ها برگردیم در آن زمان از بین ۴۶۷ پرونده، تعداد ۶۴ پرونده با پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض خود حقوق مکتسبه‌ای داشتند که به آن‌ها اجازه ساخت داده شد، اما در لایحه تحرک اقتصادی دیگر پرونده برج باغ‌ها نیز بررسی می‌شود و آن دسته از پرونده‌هایی که ۵۰ عوارض خود را پرداخت کرده اند مورد توجه قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: امیدواریم تا جلسه بعد شورای شهر تهران بتوانیم کار بررسی لایحه تحرک اقتصادی شهرداری تهران در کمیسیون تخصصی را به پایان برسانیم تا در صحن شورای شهر مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.