اعضای شورای شهر تهران با ۱۹ رأی موافق لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دو فوریت لایحه شهردار تهران با عنوان محرک چرخه اقتصاد شهری با تمرکز بر صنعت ساختمان در دستور کار دویست و دهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور پیروز حناچی شهردار تهران در توضیح فوریت این لایحه گفت: شرایط جدید شهرداری تهران به گونه‌ای است که درآمد‌ها در بسیاری از موارد کاهش پیدا کرد.

شهردار تهران افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی بسیاری از بار موجود بر روی دوش شرکت واحد است و باید به این نکته تاکید کنم که لازم است در شرایط فعلی اقدامی عاجل و سریع انجام‌ شود.

حناچی در تشریح بخش‌هایی از مدیریت شهری که کاهش درآمد داشته است، گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا درآمد شهرداری تهران از چند منظر کاهش یافته است که می‌توانم به فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌ها اشاره کنم که آمار‌ها نشان می‌دهد که در ۳ ماه مشابه سال گذشته درآمد‌های شهرداری تهران کاهش بیشتری پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

لزوم بکارگیری ظرفیت مغفول مانده شهرداری تهران برای تحرک اقتصادی

درآمد ساخت و ساز نسخه تازه مدیریت شهری برای تحرک اقتصادی پایتخت


او با اشاره به تعطیلی مراکز خدماتی و تفریحی شهرداری تهران در روز‌های کرونایی گفت: تعطیلی ۹۰۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران و مراکزی مانند برج میلاد از جمله مواردی بود که باعث کاهش درآمد‌های شهرداری تهران شد.

شهردار تهران افزود: لغو طرح ترافیک و تأخیر در ابلاغ دفترچه معاملاتی از دیگر مواردی بود که باعث کاهش درآمد‌های شهرداری تهران شد که در مجموع میزان درآمد‌های شهرداری را کاهش داده است و همین کاهش درآمد‌های شهرداری تهران ارائه خدمات را با مشکل مواجه کرده است.

حناچی با اشاره به خدمت رسانی شهرداری تهران به شهروندان گفت: در کنار تمام این موارد با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای اقشار شهروندان ایجاد شد، اما شهرداری کمک مومنانه را در دستور کار خود قرار داده است.

حناچی با اشاره به اظهار نظر رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ستاد ملی کرونا رئیس جمهور اعتقاد داشت برای گذر از این بحران نیاز به چرخش سریع چرخ اقتصاد داریم و درخواست او از شهرداری‌ها این بود که این چرخ از سوی شهرداری به چرخش در بیاید و ما تلاش می‌کنیم با ارائه این لایحه از ظرفیت مغفول مانده شهرداری استفاده شود.

پس از اظهار نظر شهردار تهران‌ اعضای شورای شهر با ۱۹ أی موافق یک فوریت لایحه محرک چرخه اقتصادی شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.