استاندار کرمانشاه از مرز پرویزخان و روند صادرات و مبادلات تجاری در این گذرگاه رسمی بازدید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این سفر روند عملیات اجرایی طرح جامع مرز رسمی پرویزخان و صادرات از مرز رسمی پرویزخان را از نزدیک بازدید و مورد بررسی قرار داد.

فرماندار قصرشیرین گفت: این بازدید به منظور بررسی و تصمیم گیری در راستای تسهیل در امر صادرات و مبادلات تجاری و روند اجرایی طرح جامع پرویزخان صورت گرفته است.

مرادعلی تاتار افزود: طرح جامع مرز رسمی پرویزخان بزرگترین طرح گمرک ایران از نظر ارزش ریالی است، که طی ۲ مرحله انجام می‌شود و عملیات اجرایی مرحله اول آن با بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

او افزود: طرح جامع پرویزخان شامل ساختمان گمرک، محوطه سازی، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت و همچنین امکانات رفاهی و محل استقرار تجار و فعالان در مرز است و اجرای کامل آن تا سه سال طول می‌کشد.

فرماندار قصرشیرین گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و بحرانی که کشور با آن مواجه است در فروردین ماه امسال در مجموع ۱۱۷ میلیون دلار کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مرز رسمی پرویزخان با اختصاص ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق نقشی مهم در رونق اقتصاد ملی دارد که این کارکرد اهمیت راهبردی آن را در کشور نشان می‌دهد.

او گفت: هم اکنون روزانه ۸۰۰ تا یک هزار دستگاه کامیون کالای صادراتی از پرویزخان به عراق صادر می‌شود که با توجه به تعطیلی سایر مرز‌های کشورمان با عراق سرریز بار‌های سایر مرز‌ها از این معبر به عراق صادر می‌شود.

او گفت: این مرز بین المللی به منظور صادرات و مبادلات تجاری با عراق به صورت شبانه‌روزی فعال و اقدام‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این مرز نیز به طور مستمر انجام می‌شود.

او ادامه داد: با وجود بحران کرونا خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته مشکلی در مرز رسمی پرویزخان از نظر ابتلای به این بیماری نداشته ایم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.