وجود یکهزار و ۸۰ کارگاه فعال و نیمه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی در جوانرود

یکهزار و ۸۰ کارگاه فعال و نیمه فعال در زمینه‌های صنعنی، تولیدی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان جوانرود هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم ولیان در دیدار با فرماندار جوانرود وجمعی از مسئولان به مناسبت هفته کارو گارگر گفت : ازاین تعداد کارگاه‌ها ۷۲۳ کارگاه فعال و ۳۵۷ کارگاه نیمه فعال می‌باشند.

او با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش این کارگاه‌ها با افراد تبعی آنان ۱۴ هزار و ۸۰۴ نفر است گفت : در مجموع ۲۵ هزارو ۸۱۳ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان جوانرود هستند.

ولیان به تعداد بیمه شدگان، مستمری بگیران ومقرری بگیران اصلی تحت پوشش این شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان جوانرود ۹ هزارو ۱۹۳ نفر بیمه شده اصلی، یکهزارو ۲۴۷ نفر مستمری بگیراصلی و ۱۶۳ نفرمقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان جوانرود هستند.

او با بیان اینکه در مجموع یکهزارو ۲۴۷ نفرمستمری بگیر (باز نشسته، بازمانده، ازکارافتاده) تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شهرستان جوانرود هستندافزود: در سال ۹۸ در مجموع بیش از ۱۵۷ میلیاردو ۴۴۹ میلیون و ۴۱۵ هزارریال به این مسنمری بگیران پرداخت شده است.

ولیان گفت: همچنین در طول سال ۹۸ مبلغ ۴۰ میلیاردو ۵۷۰ میلیون ریال به بیمه شدگان بابت کمک‌های کوتاه مدت از قبیل بیمه بیکاری، غرامت دستمزد روز‌های بیکاری، کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، ایام بارداری و ... پرداخت شده است.

رستگاریوسفی فرماندار جوانرود بر حمایت همه جانبه از حقوق کارگران در جامعه تاکید کرد و گفت: همه در برابر حق و حقوق کارگران و صیانت از این قشر زحمتکش مسئولیت داریم وهمکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند مشکلات جامعه کارگری را هموارسازد.

رستگاریوسفی بر ضرورت به‌کارگیری تمام ظرفیت شهرستان برای جهش تولید با حفظ حقوق کارگران و حمایت از تداوم فعالیت کارفرمایان تاکید کردوافزود:جهش تولید در گرو حفظ حقوق کارگران است.

او ادامه داد: حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و کارگری از اولویت‌های دولت است و این دولت به دنبال حمایت حداکثری از کارگر و کارفرماست .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.