استاندار کرمانشاه گفت : بیماری کرونا نباید باعث تعلل در امر صادرات کالا به عراق شود از این رو جلسات لازم در خصوص تسهیل در امر مبادلات تجاری را باطرف عراقی ظرف یک ماه آینده برگزار می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در روز‌های عادی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرز‌های استان به عراق صادر می‌شود که مناسب‌ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است.

او گفت : دیروز ۹۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که این میزان کالا یک و نیم برابر حجم سایر مرز‌های کشور به عراق است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا در قصرشیرین برای صادرات و خروج از مرز در نوبت هستند و ظرفیت توقف گاه‌ها نیز کاملا تکمیل است و در شرایط عادی که میوه و تره بار از مرز خارج می‌شود با توجه به حجم بالای کامیون‌های صادراتی در زمان کنونی سه شب خواب دارند.

بازوند افزود: بسته بندی یکی از راه‌های مناسب برای سهولت در امر صادرات کالا است و بعد از بحران کرونا جلسه‌ای با حضور جهاد کشاورزی و گمرک کرمانشاه با طرف عراقی برای سهولت صادرت سوخت و تره بار انجام می‌شود.

او ادامه داد: طرف عراقی از نظر ناوگان صادرات حمل و نقل و زیرساخت‌ها نمی‌تواند جوابگوی صادرات روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز پرویزخان باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.