مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره علل اتمام حجم اینترنت همراه به هنگام برقراری تماس در پیام‌رسان‌های داخلی توضیح داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی قبل یکی از کاربران فضای مجازی در توییتر از تمام شدن حجم بسته اینترنت همراه اول خود پس از تماس تصویری در بستر پیام‌رسان بومی سروش خبر داد. وزیر ارتباطات قول داد این تخلف را پیگیری کند. پس از چند روز این مساله در هیات دولت مطرح شد و سخنگوی هیات دولت نیز به پیگیری آن تاکید کرد.

«مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره اتفاق رخ داده گفت: تخلفی که یکی از شهروندان درباره اپراتور همراه اول اعلام کرده بود، بررسی شد و همانطور که در توئیت پشتیبانی اعلام شد، این تخلف انجام گرفته است. ما نیز در این خصوص تذکرات لازم را دادیم. قدم بعدی بررسی فنی موضوع است تا رفع مشکلی که اعلام شده برای‌مان محرز شود. سوال مهمی که این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا پیام رسان سروش نباید این مساله را به تمامی اپراتور‌ها اطلاع می‌داد تا تعرفه را به درستی محاسبه کنند؟ حقی معتقد است این وظیفه اپراتور است تا هر ترافیکی که از سمت پیام‌رسان می‌آید مشمول تعرفه شود.

وی در ادامه می‌گوید: توصیه ما این است اگر پیام رسان بومی قصد دارد سرویس جدیدی ارائه دهد، هم سازمان تنظیم مقررات و هم اپراتور‌ها را در جیران بگذارد تا کام مشترکین از اتفاقاتی این چنین تلخ نشود.

بهتر است پیش از این که سرویس جدید به فضای بهره برداری عمومی برسد، هماهنگی‌های لازم و اطلاع‌رسانی در این خصوص در همان نقطه صفر به بقیه زنجیره ارائه سرویس ارائه شود. این باعث می‌شود که مشترکین مشکلاتی نداشته باشند. مشترکین هم بهتر است قبل از استفاده از هر سرویس، درباره محاسبه تعرفه و نوع عملکرد آن تحقیق کنند.

حقی در پایان افزود: اگر مشترکین مشکلاتی شبیه به این مشکل داشتند و حجم اینترنت‌شان به واسطه پیام تصویری به پایان رسیده است، می‌توانند پس از بررسی این اتفاق آن را از طریق سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند تا در اسرع وقت به شکایت‌شان رسیدگی شود و حجم از دست رفته‌شان به حساب آن‌ها باز گردد. این مشکل را به صورت خاص و ویژه و در سریع‌ترین زمان بررسی و حل خواهیم کرد.

او در خصوص جزییات این اتفاق افزود: مشکلات ناشی از این بود که پیام‌رسان سروش سرویس ویدیو کال را بر اساس پروتکل خاص خود ارائه می‌کند که این پروتکل در اپراتور‌ها شناسایی و بر اساس تعرفه ترجیحی محاسبه نشده است. زمانی که از ترافیک داخلی پیام‌رسان بومی صحبت می‌کنیم تمام پروتکل‌های مربوط به آن نیز باید شامل تعرفه یک سوم حجم اینترنت شوند. این اتفاق در خصوص پیام رسان سروش انجام نشده است.

حقی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم ویدیو کال سروش بومی نیست که مشمول تعرفه ترجیحی نشده است، گفت: ویدیو کال و ویس کال یا هر سرویسی که از منشا IP‌هایی که معرفی شده ارائه شوند، تولید داخلی محاسبه و به محض شناسایی در اپراتور تعرفه ترجیحی برایش در نظر گرفته می‌شود.

منبع: ایرنا


بیشتر بخوانید:توزیع ۲۲۰ هزار سیم کارت بین سرپرستان خانوار


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگن سایتهای داخلی نیم بهاس ولی در عمل شاید دوبرابر کم میشه بعدش هم همه سایتهای داخلی پشتیبانی نمیشن هرکدومو که دلشون میخواد داخلی حساب میکن
اصلا پسوند irبراشون مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یارو خیلی آدم مهمی بوده که توییتش را دولت و ارکان آن پیگیری کردند و به دادش رسیدند ما ملت حق مسلم خود را بطور حضوری و با هزار مدرک و دلیل از دولت نمی توانیم بگیریم!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جعفر صالحی
۰۷:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
چند روزی میباشد که احساس میشود اینترنت سرورهایی مثل شرکت شاتل هم زودتر از موعد تمام میشود ومتاسفانه شرکت شاتل اینقدر تماس با خودش توسط کاربر را مشکل کرده که رغبتی به تماس با این شرکت باقی نمیماند باید از چند تا خان بگذری تا یک کارشناس خواب الود جوابت را بده انهم یک جواب بی ربط!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید دلیل ضعیف شدن اینترنت توی چند روز گذشته چیه ؟ قبلا منطقه ما 4G بود الان E شده توی بازی ها هم پینگ خیلی خوب بود الان وضعش داغون شده میشه پیگیری کنید.ممنون
آخرین اخبار