منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم گفت: اشتغالزایی و ارتقاء فرصت‌های شغلی نیازمند فرهنگسازی و تغییر نگرش عمومی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد عسکری منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جهش تولید بهترین فضای محرک برای اشتغالزایی است، بیان کرد: مجلس آینده باید فضا را برای اشتغالزایی، جذب دانش‌آموختگان و نخبگان باز کرده و برای آن ها ایجاد انگیزه کند.

او، تصریح کرد: اشتغال فقط در پشت میز نشستن نیست بلکه رونق مشاغل خانگی و کارآفرینی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد بنابراین تبدیل این امر به عنوان نگرشی عمومی، ضرورتی غیرقابل انکار است.

عسکری ادامه داد: با رایزنی که به تازگی انجام شد، شهرستان داراب می تواند در زمینه مشاغل خانگی به عنوان پایلوت قرار گیرد و فضای فعالیت در این حیطه توسعه یابد.

منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم افزود: در حیطه اشتغالزایی، به احصاء مسائل و کمبودها پرداخته و در این مسیر طرح‌های نمایندگان سابق در دستور کار قرار می‌گیرد.

او، با اشاره به رایزنی با کمیته محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء پیرامون اشتغالزایی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های متعدد، غبار محرومیت بر دو شهرستان داراب و زرین‌ دشت نشسته و محرومیت‌زدایی از این دو شهرستان با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت میسر می‌شود.

عسکری با تاکید بر جلسه رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی پیرامون بررسی ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان داراب اظهار کرد: ۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات در کنار نخلستان‌ها در این شهرستان نیازمند توجه و رسیدگی بوده، که به همین منظور رایزنی برای تخصیص اعتبار احیاء، اصلاح و بازسازی باغات انجام شده است.

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به هوشمندی و درایت مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: در زمینه مقابله با کرونا، داراب تنها شهرستانی است که مردم زود به میدان آمده و با مسئولان همراهی کرده اند به طوری که مردم از مسئولان پیشی گرفتند، که مجموعه درمانی و ستاد مدیریت بحران نیز عملکرد ارزنده‌ای در این دوره داشته اند.

او، گفت: از ابتدای شیوع کرونا با همکاری گروه‌های جهادی و با تحویل ۲۰۰ طاقه پارچه، تولید ماسک و دستکش در سطح گسترده‌ای در دو شهرستان انجام شد که این فعالیت همچنان ادامه دارد.

عسکری با اشاره به مشکلات مسکن مهر شهرستان داراب  بیان کرد: مسکن مهر در همه شهرهای با جمعیت داراب تکمیل شده اما پیرامون مسکن مهر داراب، جنت ‌شهر و دبیران مشکلاتی وجود دارد که بررسی و اختلافات میان منابع طبیعی و مجموعه راه و شهرسازی مرتفع شده است.

 منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت سیلوی فلزی داراب پس از مدت ها بلاتکلیفی، تا دو ماه آینده مشخص می‌شود، ادامه داد: داراب و زرین‌دشت محل مناسبی برای دپوی محصولات استراتژیک با نگاه رونق ‌بخشی تولید است.

این دانش‌آموخته رشته کشاورزی افزود: ارتقاء دانشکده کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و فرهنگ سازی پیرامون حضور دانشجویان از رویکردهای اصلی ما است و تاکید داریم که دانشکده کشاورزی داراب مستقل باشد نه اینکه به عنوان زیرمجموعه دانشگاه شیراز شناخته شود.

عسکری بیان کرد: نسبت به روند موجود در روابط عمومی سازمان ها و ادارات مختلف در دو شهرستان انتقاد دارم و از روند موجود در روابط عمومی‌ها راضی نیستم.

او، اضافه کرد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی با رسانه‌ها و حوزه ارتباطات باید فعال و پویا باشد که در آینده نزدیک، حلقه مفقوده خبرنگاران و روابط عمومی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم تاکید کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان داراب و زرین‌دشت برنامه و راهکار اجرایی داریم که تحقق برنامه‌ریزی های لازم انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار