رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از صدور بیش از ۵۰ هزار گواهینامه مهارتی فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

محمد عنایتی راد رئیس اداره سنجش و ارزشیابی  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعداد ۹۵ هزار و ۲۴۴ نفر سال گذشته در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای  شرکت کردند که  ۵۱ هزار و ۶۱۱ نفر نمره قبولی را کسب و موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

او با بیان اینکه آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش هماهنگ کتبی و آنلاین الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: از این مجموعه شرکت کننده در آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۴۸۴ نفر در بخش آزمون‌های هماهنگ کتبی که ۴۰ هزار و ۳۴۹ نفر در این بخش موفق به کسب نمره قبولی شدند.

عنایتی راد اظهار داشت: در آزمون آنلاین الکترونیکی نیز ۲۳ هزار و ۷۶۰ شرکت کردند که ۱۱ هزار و ۲۶۲ موفق به قبولی و کسب گواهینامه شدند.

این مقام مسئول به آزمون کتبی صنعت ساختمان اشاره و تصریح کرد:  در این بخش نیز ۱۰ هزار و ۷۶۵ نفر از کارگران صنعت ساختمان به آزمون معرفی شدند که ۷ هزار و ۷۶۸ نفر موفق به کسب تاییدیه مهارتی برای بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی شدند.

به گفته رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، دربخش آزمون‌های تفاهم‌نامه‌ای  نیز ۲۲۲ نفر معرفی و ۱۴۸ نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

او ادامه داد: آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای و دربخش دولتی در مراکز ثابت دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و سایر تفاهم نامه‌های منعقده برگزار شد.

در خوزستان تعداد ۳۸ مرکز ثابت دولتی ۶۶۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت آموزشی دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.