مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در صنایع استان به منظور تامین نیروی انسانی ماهر اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۱۱۳ نفر ساعت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا شد.

او اظهار کرد: فعالیت آموزشی این بخش در بیش از ۱۱۰ حرفه مهارتی از قبیل؛ اپراتور جرثقیل، اطفاء حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک‌های مدیریت و سرپرستی، روان شناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی برگزار شد.

سواعدی در خصوص هدف از اجرای آموزش در صنایع بیان داشت: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و با هدف صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می‌شود.

این مقام مسئول خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی دارد تا با ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استاندارد‌های بین المللی زمینه ساز رونق تولید باشد.

سواعدی افزود: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.