مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بهره مندی عشایر و روستاییان استان از ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی خبر داد.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس آمار ثبت شده در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۱۳۹۸ در بخش آموزش روستایی و عشایری ۷۷۶ هزار و ۳۳۲ نفر ساعت از آموزش مهارتی بهره‌مند شدند.

او با بیان اینکه در این بخش ۷۱۳ هزار و ۳۳۶ نفر ساعت در بخش روستایی و ۶۲ هزار و ۹۶۶ نفر ساعت در حوزه عشایر اجرا شد، اظهار داشت: این میزان آموزش فنی و حرفه‌ای شامل؛ ۴ هزار و ۵۴۰ نفر از اقشار شد که ۴ هزار و ۱۶۰ از جمعیت روستایی و ۳۸۰ نفر از جمعیت عشایری تشکیل می‌داد.

سواعدی بیان کرد: آموزش روستایی و عشایری براساس نیازسنجی برای تعیین نیاز‌های آموزشی و اولویت بندی این نیاز‌ها به منظور هدفمند کردن آموزش مهارتی و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغل به ویژه کارآفرینی در مناطق روستایی و عشایری در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت‌ها و بهبود تولیدات ارائه شد.

سواعدی افزود: به منظور توسعه و ارتقا توانمندی مهارتی و تولیدی خانوار‌های روستایی و عشایری با هدف افزایش توان مهارتی این بخش از جامعه مولد اجرا شد.

او اذعان داشت: با فراگیری آموزش‌های مهارتی امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب و همچنین بالا بردن بهره وری در تولیدات عشایر بوجود می‌آید.

عبدالنبی سواعدی تصریح کرد: جوانان این مناطق با فراگیری آموزش مهارتی فرصت بیشتری برای ورود به بازار کار و یافتن کار مورد علاقه و متناسب با مهارت‌های آموخته شده داشته باشند.

او اظهار داشت: کارآموزان فارغ التعلیم پس از قبولی در آزمون گواهینامه مهارتی براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.