چند خبر از روزهای کرونایی ترکیه؛

پایان دوره منع آمد و شد در ۳۱ استان ترکیه/ بازگشت اتباع تُرک از عربستان و قطر

پایگاه اینترنتی النشره نوشت دوره منع آمد و شد در ۳۱ استان ترکیه برای مبارزه با ویروس کرونا پایان یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد دوره منع آمد و شد که از نیمه شب چهارشنبه در ۳۱ استان در چارچوب مبارزه با ویروس «کرونا» اعلام شده بود، پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: «هموطنان به خوبی به تدابیر منع آمد و شد طی چهار روز گذشته در سی و یک استان پایبند بودند و ۶۳ میلیون و ۶۴۰ نفر در دوره ممنوعیت تردد در خانه‌هایشان ماندند». این بیانیه افزود «اقدامات قضایی یا اداری علیه ۳۵ هزار و ۴۲۲ نفری که مقررات منع و آمد شد را نقض کردند، به عمل آمد».

النشره در گزارش دیگری از ترکیه نوشت «یاووز سلیم قیران» معاون وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: «ترکیه ۶۱۸ نفر از اتباعش را از عربستان و قطر به کشور بازگرداند». وی از همه به ویژه خطوط هوایی ترکیه که در بازگرداندن هموطنان نقش داشتند، تشکر کرد».

مقامات ترکیه ۱۶۹ نفر از اتباع ترکیه را که از عربستان بازگشتند و ۴۴۹ نفر از اتباع را که از قطر بازگشتند برای ۱۴ روز در قرنطینه قرار دادند».

ترکیه هم‌اکنون هفتمین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است. ترکیه همچنین در آسیا بیشترین تعداد افراد آلوده را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار