در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شاعری که درباره وفاتش شعر نوشت!

مجموعه شعر «ذکر نام نزدیک تو» اثر حمید رضا شکارسری در انتشارات آرادمان منتشر می‌شود.

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار اثر جدیدش گفت: کتابم با عنوان «ذکر نام نزدیک تو» مجموعه‌ای از شعر‌های نو است که در واقع تمام آنها فرم یکسانی دارند، چون با این عبارت آغاز می‌شوند «ترا به خاک سپردیم و به خانه برگشتیم» و حدود ۸۰ تا ۹۰ شعر در کتاب گردآوری شده که همه در شکل مرثیه‌ هستند.

او افزود: در ابتدای کتاب «ذکر نام نزدیک تو» عبارت «تمام شعر‌ها برای فردای نزدیک تو» را نوشتم و تمام آنها تقدیمیه‌های کتابم پس از وفاتم هستند. هرچه سن شاعر بالاتر می‌رود، تفکر مرگ در او وجود دارد و حال و هوایش به آن سمت می‌رود، بنابراین در آثارش مرگ اندیشی دیده می‌شود.

شکارسری با بیان اینکه کار‌های انتشار کتاب در انتشارات آرادمان انجام شده است، گفت: اگر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فروردین ماه برگزار می‌شد این کتاب هم در آنجا عرضه می‌شد فعلا باید ببینیم چه زمانی راهی بازار نشر می‌شود.

این شاعر ادامه داد: تحقیقی با عنوان «تاریخچه فشرده شعر نو» را آماده کردم و به ناشر تحویل دادم که قرار است در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شود. این کتاب را با عنوان «کمی از آن همه تازگی» منتشر خواهم کرد و تلاش کردم کتاب را در ۱۰۰ تا ۱۲۰یا ۱۳۰ صفحه آماده کنم و تاریخ ۹۰ ساله شعر نو فارسی را در آن بیاورم.

شکارسری گفت: کتاب‌های زیادی درباره تاریخچه شعر معاصر نوشته شده که از جمله آنها «سنت و نوآوری در شعر معاصر» اثر قیصر امین پور و تاریخ تحلیلی شعر نو از شمس لنگرودی است، تاریخ بسیار فشرده و جریان شناسانه شعر نو را در کتاب «کمی از آن همه تازگی» ذکر کردم و جریان‌های ادبی را به صورت خلاصه آورده ام و مانند یک کتاب جیبی برای شاعران جوانی است که می‌خواهند با تاریخ فشرده شعر نو به صورت خلاصه آشنا شوند، این کتاب در واقع پیش درآمدی بر شعر نو معاصر خواهد بود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار