مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب پژوهشی درباره شهید قاسم سلیمانی منتشر می‌شود

صابری نژاد از انتشار کتاب پژوهشی درباره شهیدسردار قاسم سلیمانی به قلم افسانه کیان مهر در انتشارات آریترین خبر داد.

جلال صابری نژاد  مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار کتاب در این انتشاراتی گفت: متاسفانه هنوز کتاب جدیدی در انتشارات آریترین منتشر نکردیم و تازه دفتر انتشاراتی شروع به کار کرده است.

وی افزود:هم اکنون یک کتاب در انتشارات در دست بررسی داریم که  اثر افسانه کیان مهر درباره شهید سردار قاسم سلیمانی است و یک پژوهش تاریخی درباره شرایط ایران و سوریه، جنگ در منطقه، شکل گیری گروه تروریستی داعش  و حضور مستمر سردار در منطقه است.

  مدیر مسئول انتشارات آریترین گفت: کتاب پژوهشی درباره شهید سردار قاسم سلیمانی که در انتشارات  آریترین در دست بررسی است یک پژوهش شخصی است و باتوجه به اینکه سردار یکی از الگوهای خوب برای نسل جوان است؛ پژوهشی شش ماهه در این باره انجام شد. از  آنجا که خوزستان یک شرایط جنگی دارد و ارتباط مستقیمی میان شهدای جنگ و فعالان  در حوزه دقاع مقدس وجود دارد، کتاب پژوهشی درباره شهید سردار  قاسم سلیمانی نوشته شد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد: احتمال دارد تا هفته دیگر برای اخذ مجوز انتشار کتاب پژوهشی درباره شهید سردار قاسم سلیمانی اقدام کنیم؛صنعت نشر در حال حاضر در یک شرایط رکود است که این رکود به خصوص در خارج از تهران وجود دارد.

وی ادامه داد:جهش تولید مدنظر برای ناشران شهرستانی آغاز نشده و چرخه اقتصادی نشر در شهرستان روی غلتک نیفتاده است و هنوز ناشران شهرستانی تصمیم جدی برای انتشار کتاب نگرفته اند؛ مولفان هم هنوز مردد هستند و از سوی دیگر منتظر هستند، ببینند وضعیت نشر چگونه پیش می رود البته باتوجه به تعطیلی کتابفروشی ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، ناشران برای توزیع کتاب هایشان مشکل دارند و فعال شدن آنها به حمایت دولت بستگی دارد.

صابری نژاد گفت: چون در شهرستان ها انتشاراتی ها با سرمایه شخصی اداره می شوند و به دلیل تعطیلی کتابفروشی ها بازگشت سرمایه نداشتند شرایط مولفان هم از نظر اقتصادی در سطح پایینی است و کتاب جدیدی منتشر نمی شود.انتشار مجدد کتاب در شهرستان ها به حمایت دولت از مولف یا نشر بستگی دارد و اینکه قیمت کاغذ به تناسب لازم برای انتشار کتاب می رسد یا نه.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.