معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۴۵ هزارتن گندم از سطح ۲۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حمید رضا بابایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت : این شهرستان برای برداشت گندم آمادگی کامل را دارد و در این خصوص پنج مرکز خرید، کار خریداری گندم مازاد برمصرف کشاورزان در شهرگیلانغرب و دهستان‌ها را انجام می‌دهند.

او گفت : ۱۱۰دستگاه کمباین بومی و مهاجر برای امر برداشت گندم از سطح مزارع پیش بینی شده است تا در امر برداشت مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: در جریان بارندگی‌های اخیر و بارش تگرگ ۲ هزار و ۸۰۰هکتار از مزارع گندم و هکتار از باغات مثمر شهرستان ۳۰ تا ۶۰ درصد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت کرده اند.

بابایی افزود: با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، تمامی مبادی خروجی شهرستان به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم توسط دلالان و سودجویان کنترل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت گندم در نقاط گرمسیر شهرستان گیلانغرب از ۲۵اردیبهشت آغاز می‌شود که قرار است از پیش بینی ۴۵ هزار تن محصولی که برداشت شود، ۴۰ هزار تن آن توسط مراکز خرید، خریداری شود.

عباداله پروانه ادامه داد: همچنین سطح زیرکشت محصول جو نیز پنج هزار هکتار و کلزا ۷۰هکتار است.

او افزود:برداشت گندم در نقاط گرمسیر تا پایان خرداد ادامه دارد و برداشت در مناطق سردسیر نیز از اول تیرماه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.