رئییس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: در پهنه وسیع استان کرمان بیش از یازده هزار دانش آموز عشایر در حال فراگیری درس هستند و هیچ دانش آموزی از آموزش بی بهره نیست.

رونق مدارس عشایری، در دورترین مناطق استان کرمانامیر تیموری رئییس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان و به دنبال آن تعطیلی مدارس، آموزش در بین دانش آموزان عشایر از سر گرفته شد.

او افزود: درهمان ابتدای شروع آموزش غیر حضوری، دانش آموزان استان را به سه گروه تقسیم کردیم.

امیر تیموری تصریح کرد: این طرح شامل سه گروه دانش آموزان، از جمله کسانی که از امکانات اینترنت و تلویزیون برخوردار بودند که از طریق شبکه شاد تحصیل را ادامه دادند، گروه دوم کسانی که تلویزیون داشتند، اما دسترسی به اینترنت نداشتند و از طریق سی دی و دی وی دی مراحل آموزش طی شد و گروه سوم کسانی که نه دسترسی به تلویزیون و نه اینترنت داشتند که تحصیلشان از طریق اعزام راهوران به صورت حضوری و تلفنی پیگیری شد.

او بیان داشت:همچنین دریکی دیگراز اقدامات انجام شده، در برخی مدارس کم جمعیت هم با رضایت والدین وبارعایت موارد بهداشتی کلاس‌ها به صورت حضوری وبا رعایت فاصله‌های اجتماعی استاندارد برگزار شد.

رئییس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: در طرح آموزش غیر حضوری مدارس عشایر هزارو صدو هفتاد معلم عشایری کار آموزش را بر عهده داشتند که در این ایام تلاششان دو چندان بود.

در استان کرمان ۵۰۰ مدرسه عشایری در ۱۷ شهرستان وجود دارد که از این تعدا ۳۰۰ مدرسه ثابت و ۲۰۰ مدرسه هم به صورت سیار هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار