مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: طی پارسال ۹۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد رضا قادر، مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان طی پارسال صادر شده است گفت: میزان صادرات کالا‌های استان بیش از این میزان بوده و چیزی در حدود همین میزان از کالا‌های تولیدی استان از گمرکات دیگر نقاط کشور صادر شده است.

او با بیان اینکه در بحث صادرات از گمرکات استان کرمان طی پارسال رشد خوبی داشته‌ایم افزود: طی پارسال کالا‌های صادراتی در این استان ۸۰ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ممنوعیت واردات نمی‌تواند کلی باشد گفت: در برخی موارد واردات ما کالا‌ها و مواد اولیه خطوط تولید کارخانجات است و یا مواد واسطه‌ای هستند که در تولید نقش دارند و نمی‌توان واردات آن را ممنوع کرد.

قادر تصریح کرد: کالا‌های آماده به مصرف که توان تولید آن کالا و یا مشابه آن در کشور وجود دارد در کالا‌های گروه ۴ قرار می‌گیرند که در سال گذشته ورود آن‌ها به کشور ممنوع بود و امسال نیز همچنان ورود آن‌ها ممنوع است.

او با بیان اینکه در استان کرمان برخی واردات ما مربوط به راه‌اندازی خط تولید کارخانجات است بیان داشت: در راستای جهش تولید در استان صرفا بحث ممنوعیت ورود کالا مطرح نیست و باید حمایت از تولیدکننده و تقویت صادرات را نیز در برنامه داشته باشیم.

قادربا اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف کالا‌های تولید داخل گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا نیز اهمیت دارد و همه این موارد در کنار هم به جهش تولید کمک می‌کند.

اوبا بیان اینکه در گمرکات استان کرمان معطلی کالا نداریم و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده تا ترخیص کالا از کمرگات تسهیل شود افزود: توقف کالا در گمرکات استان در سال گذشته بسیار اندک بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار