هواشناسی استان مرکزی ازشدت بیشتر رگبار و رعدوبرق در استان مرکزی خبر داد.

تشدید ناپایداری‌های هوا در استان مرکزیرامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: امروز ناپایداری‌ها تشدید خواهد شد.

رامی افزود: رگبار و رعدوبرق در مناطق بیشتری و با شدت بیشتری پیش بینی می‌شود و سرعت وزش باد در ساعاتی از روز یکشنبه همچنان شدید خوهد بود.

او اضافه کرد: با عبور این سامانه از روز دو شنبه دما کاهش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود دمای کمینه هوا صبح سه شنبه هم کاهش خواهد یافت.

طبق هشدار هواشناسی شماره ۸ استان مرکزی وضعیت هشدار سطح نارنجی یا مراقب نسبت به وزش باد شدید، احتمال کاهش کیفیت هوا، در برخی از ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ که به دلیل ویژگی بارش‌های فصل بهار امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها در برخی مناطق هشدار داده شده است.

وضعیت اعلام شده تا اوایل امشب ادامه خواهد داشت و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و سر شاخه‌های درختان و خطوط انتقال نیرو و ... به دلیل وزش باد شدید، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و رعدوبرق و تگرگ در برخی از ساعات به دلیل ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار دور از انتظار نمی‌باشد که می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.