دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: سپرده‌های ارزی نزد بانک‌های عضو این شورا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۸۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: سپرده‌های ارزی نزد بانک‌های عضو این شورا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۸۷ درصد افزایش یافته است.
 
او افزود: میزان سپرده‌های ارزی شبکه بانکی استان در پایان سال ۹۷ معادل ۱۱۳.۹ میلیون دلار بوده است که در پایان سال ۹۸ به ۲۰۱ میلیون دلار رسید. از این میزان سپرده‌ها بیش از ۱۵۲ میلیون دلار یعنی ۷۶ درصد سپرده‌های مدت‌دار است.
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی درخصوص دلیل افزایش حجم سپرده‌های ارزی استان در سال ۹۸ ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش سپرده‌های ارزی استان رشد صادرات غیرنفتی است که درواقع باعث شده است درآمد ارزی صادرکنندگان استان افزایش یابد و درنتیجه سپرده‌های ارزی هم رشد کند.
 
مونسان بیان کرد: ثبات قیمت ارز و اعتماد مردم به شبکه بانکی در خصوص سپرده‌های ارزی باعث شده است مردم بخشی از ارز‌هایی را که در خانه یا در صندوق امانات داشته‌اند نزد بانک سپرده‌گذاری و از سود آن استفاده کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.