رییس تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه از اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت السلام حسن بابایی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: بی‌تردید امسال با شرایط موجود ماه مبارک رمضان حال و هوای متفاوتی دارد چرا که تنها را ه مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است و طبیعتاً در این شرایط برگزاری هر گونه برنامه که باعث تجمع افراد شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت کمک کند. از سکوت و خلوتی خیابان‌های تمام شهر‌ها در شب و روز نیمه شعبان پیداست که در ماه رمضان هم باید با حفظ همین فاصله‌ها و نکات بهداشتی مقابله با کرونا را ادامه داد. با این حساب امکان این که در ماه رمضان انتظار برگزاری برنامه‌های مرسوم مذهبی را داشته باشیم وجود ندارد.

او افزود:، اما همانند سال‌های گذشته، مردم مومن و پارسا با فرا رسیدن ماه مبارک خود را آماده می‌کنند تا با شعور و شعف وصف ناپذیر در مهمانی خدا شرکت کنند و از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند، ما در این عصر موهبتی به نام فضای مجازی داریم که این روز‌ها ظرفیت‌های آن به خوبی شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری هم در پیام نوروزی‌شان فرمودند که فرصت فضای مجازی را باید دریافت. ما می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتباط با محیط‌های معنوی استفاده کنیم.
 
مجموعه‌های متخصص حوزه رسانه و فضای مجازی و فناوری اطلاعات باید اپلیکیشن‌ها و محصولاتی در این زمینه تولید کنند که در این ماه برای انجام اعمال مذهبی و دینی مورد استفاده مردم قرار بگیرد ماه مبارک رمضان امسال که با شرایط ویژه آغاز می‌شود وظیفه هیئات مذهبی را چندین برابر می‌کند درسال جاری اگر چه از جلسات با صفای مذهبی هیئات مذهبی محروم هستیم، اما مدیران محترم هیئات مذهبی با آشنایی به وظایف خود نسبت به رزمایش مواسات، طرح کریمانه، افطاری ساده برای نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و.. دلسورانه به میدان خواهند آمد و ماه مبارک رمضان به یادماندنی را رقم خواهند زد.

رییس اداره تبلیغات شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: با توجه به فراهم نبودن شرایط برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی مختلف و به ویژه اطعام‌دهی‌های مرسوم ماه رمضان، افرادی که هر سال در این ماه نذر خود را در قالب کمک به مجالس و محافل دینی و هیأت‌ها یا برپایی سفره‌های افطار برای بستگان یا اطرافیان خود برگزار می‌کردند، امسال می‌توانند هزینه‌ها را به امور خیریه و کمک به نیازمندان و به ویژه اقشار کم‌درآمدی که این روز‌ها شرایط اقتصادی مناسبی ندارند اختصاص دهند.

او به برنامه‌های فرهنگی ستاد عملیات رمضان المبارک اشاره کرد و گفت: ۲۴ برنامه توسط این ستاد برای شهروندان در در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.