معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه امروز ۵ طرح عمرانی در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ زنی شدند، گفت: افتتاح این طرح ها در کاهش بار ترافیکی و سهولت حمل و نقل محصولات کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان  در سفر به جنوب کرمان با بیان اینکه ۵ پروژه عمرانی، شامل باند دوم محور جیرفت- بم، پل دوم جنگل آباد، باند دوم بزرگراه عنبرآباد، امیرآباد و جیرفت_ فاریاب با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شدند، گفت: افتتاح  این طرح ها در کاهش بار ترافیکی و سهولت حمل و نقل محصولات کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.

او افزود: با توجه به ترافیک بالای مسیر جیرفت-بم و آمار بالای تصادفات، قطعه دوم بزرگراه جیرفت_ بم طراحی و اجرا شد که با اجرای  این طرح از بار ترافیکی این محور کاسته خواهد شد.

 آیت اللهی موسوی گفت: جیرفت و جنوب کرمان از قطب‌های اصلی کشاورزی استان هست و اصلاح این مسیر، جز اولویت‌های استان است. 

او با بیان اینکه تمامی طرح‌های در دست اجرا از محل اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شده اند، گفت: با اجرایی شدن این طرح‌ها رفت آمد بین دو شهرستان راحت و بدون بار ترافیکی خواهد بود.

 آیت اللهی موسوی بیان کرد: نصب اولین تیر پل دوم سرجاز از دیگر طرح‌های است که با طول ٣٤٨ متر و ١٣ دهانه در محور مواصلاتی جیرفت- کهنوج- رودان اجرا شد.

او  بیان کرد: احداث پل دوم جنگل آباد در محور مواصلاتی جیرفت-کهنوج -رودان به طول ١٩٦ متر و متشکل از ٧ دهانه ی ٢٨ متری، ٥٢ شمع در جا به طول ١٨ متر و عرشه‌ای شامل ٤٢ عدد تیر بتنی با اعتباری بالغ بر ١٣٠ میلیارد ریال و باند دوم امیرآباد-علی آباد به طول ۲ کیلومتر کلنگ زنی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به پروژه‌های راه و شهرسازی خطاب به مردم جنوب استان گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها، بار ترافیکی این محور‌ها کاسته و  روند بارگیری محصولات کشاورزی جنوب سرعت می گیرد. 

 او تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با راهداری جنوب و تامین منابع،  ١٠ کیلومتر باقی مانده این مسیر در دو سال آینده بدون وقفه  اجرایی و انجام خواهد شد.

آیت اللهی موسوی افزود: احداث قطعه یک باند دوم محور جیرفت- فاریاب- زیارتعلی به طول ١٤ و نیم کیلومتر حدفاصل خروجی شهرک بلوک به سمت فاریاب با اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال کنگ زنی شد. 

  او گفت: این محور به طول ١٤٧ کیلومتر است که ١٠٥ کیلومتر آن در حوزه راهداری جنوب قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان یکی دیگر از این طرح ها را احداث قطعه ٣ باند دوم بهادر آباد- رودبار- ایرانشهر عنوان کرد و گفت: این محور به طول ٣٦٠ کیلومتر است که ١٦٥ کیلومتر آن در حوزه راهداری جنوب قرار دارد.

او گفت: قطعه یک آن به صورت ٤ خطه به طول ٥ کیلومتر در حال بهره برداری و قطعه دو به طول ٥ کیلومتر در دست اجرا و قطعه ٣ به طول ١٣ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ١٧٨ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار