در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه چین، یک کشتی جنگی آمریکایی برای دومین بار در ماه جاری از تنگه تایوان عبور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام روز پنجشنبه عبور یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان را تایید کرد. این رویداد برای دومین بار است که طی یک ماه گذشته رخ می‌دهد.

وزارت دفاع تایوان نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد کشتی جنگی آمریکایی از طریق تنگه تایوان به سمت آب‌های جنوبی که این کشور را از سرزمین اصلی چین جدا می‌کند، حرکت کرده است.

ستوان «آنتونی جونکو»، سخنگوی ناوگان هفتم آمریکا گفت ناوشکن «یو اس اس بری» در حال انجام یک ماموریت عادی بوده و طبق روال معمول از تنگه تایوان عبور کرده است. وی مدعی شد: تردد کشتی از طریق تنگه تایوان نشان دهنده عمل آمریکا به تعهداتش در قبال متحدانش است. نیروی دریایی آمریکا همچنان به تردد و ماموریت خود در هر منطقه‌ای که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه می‌دهد.

برای دومین بار طی یک ماه اخیر است که ناوشکن یو اس اس بری از تنگه تایوان عبور می‌کند. دو هفته قبل این ناوشکن همزمان با رزمایش هواپیما‌های جنگی چین در نزدیکی آب‌های تایوان، از تنگه عبور کرد. وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود نیرو‌های امنیتی این جزیره شاهد عبور ناو آمریکایی بودند و این گذر را ماموریت «عادی» این ناو دانست.

پکن تایوان را یک استان خود می‌داند و این مسئله به لحاظ سرزمینی و دیپلماتیک برای چین بسیار حساس است. پکن بار‌ها به آمریکا درباره دخالت در امور چین هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار