معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از پایان مرمت و بازسازی بافت تاریخی فهادان یزد خبر داد.

بافت تاریخی فهادان مرمت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اصغر صمدیانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه احیا و مرمت بنا‌های تاریخی باعث نگهداری و حفظ آن برای آیندگان می‌شود، گفت: بافت تاریخی فهادان، از قدیمی‌ترین محلات شهر یزد، مرمت و به سازی شد.

او با بیان اینکه برای مرمت این بافت ارزشمند از کاه، گل، گچ یزد و آجر قزاقی استفاده شده است، افزود: در این پروژه استحکام بخشی، کاهگل کاری و منظم نمودن تابلو‌ها انجام شده است.

صمدیانی اظهار داشت: بنا‌های تاریخی ارزشمندی، مربوط به دوران‌های مختلف از سلجوقی تا پهلوی در محلهٔ فهادان قرار دارند که نشان دهندهٔ تجمع مردم و اهمیت مکان و رونق این محله در گذشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: از عناصر شاخص تاریخی این محله می‌توان به بقعه شیخ احمد فهادان، خانه لاریها، حمام ابوالمعالی، مسجد چهل محراب، خانه نواب وکیل، مدرسه ضیائیه و... اشاره کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.