کلاهبرداران اینترنتی توانستند تا با استفاده از مشکلات ایمیل‌رسان اپل، از کاربران این شرکت سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نظر می‌آید که هکر‌ها مدتی است که از یک ایراد سیستم عامل iOS برای سوءاستفاده ار کاربران استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این هکر‌ها فعالیت کلاهبرداری‌های خود را از طریق یک سری ایمیل دستکاری شده به عمل می‌رسانند.

این ایراد نرم افزاری از خود برنامه Mail گوشی‌های اپل است. نرم افزار Mail در زمان دریافت ایمیلی که مقدار زیادی حافظه RAM را استفاده می‌کند، دچار مشکل شده و حجم زیادی کد‌های رابانه‌ای تولید می‌کند، هکر‌ها نیز از همین ایراد برای سوءاستفاده اینترنتی خود استفاده می‌کردند.

جزئیات ایرادات برنامه Mail و نحوه سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی

چیزی که این مشکل نرم افزاری را ترسناک‌تر می‌کند آن است که هکر‌ها می‌توانند مراحل سوءاستفاده خود را بدون طی شدن مسیری از سوی کاربر، تنها با ارسال یک ایمیل مخصوص انجام دهند. این حمله سایبری پس از دریافت ایمیل مخصوص توسط برنامه گوشی‌های اپل به صورت خودجوش آغاز به فعالیت می‌کند. شرکت اپل حالا هکر‌هایی را شناسایی کرده که از این روش خاص برای آسیب رساندن به شرکت‌های اینترنتی استفاده می‌کردند.

ایراد نرم افزاری برنامه Mail مشکل‌ساز شد

به گفته منابع مطلع، این نوع سوءاستفاده اینترنتی از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ مورد عمل واقع می‌شده است. علت عدم اطلاع شرکت و دیگر محققان از وجود چنین ایرادی آن بوده که ایمیل‌های ارسال شده پس از مدتی پاکسازی می‌شده‌اند و افراد قدرت تشخیص منشع بروز مشکل را نداشته‌اند. این حمله اینترنتی که Zero Click نام دارد قادر است تمامی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل تلفن‌های شرکت اپل را از نسخه فعلی تا iOS 6 تحت تاثیر خود قرار دهد.

گفتنی است که اگر کاربران از برنامه Mail استفاده نکنند و ایمیل‌های خود را از طریق نرم افزار‌هایی مانند جیمیل ارسال و دریافت کنند دچار این مشکل نخواهند شد، چرا که ایراد نرم افزاری تنها مختص به برنامه ایمیل‌رسان شرکت اپل است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، این شرکت قصد دارد تا در بروزرسانی جدید گوشی‌های خود ایراد مورد نظر را حذف کرده و کاربران را با امنیت بیشتری پیش خود نگه دارد.


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره کنسول پلی استیشن ۵ بدانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار