رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان گفت:برای تأمین آب شهرستان رفسنجان دو حلقه چاه حفر و یک مخزن ۱۵هزار لیتری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین چرخ انداز، رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان در نشست هم اندیشی پیک آب و برق رفسنجان در تابستان ۹۹ گفت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان ۱۲۰ هزار اشتراک که شامل ۶ شهر و ۲۳۰ روستا تا ابتدای فروردین ۹۹ تحت پوشش دارد.

حسین چرخ انداز افزود: تأمین آب شهرستان از ۵۰ حلقه چاه صورت می‌گیرد و تنها منبع آب مصرفی شهرستان آب‌های زیر زمینی است.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰ کیلومتر بازسازی شبکه آب انجام شده است افزود: با توجه به بحران کم آبی در سال ۹۸ حفر ۴ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت دو حلقه چاه حفر شد، چاه سوم در حال حفاری است و چاه چهارم هم امسال به مدار بهره برداری می‌رسد تا مشکلات کم آبی در روستا‌ها برطرف شود.

چرخ انداز با بیان این مطلب که مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی آب که سال گذشته به علت کمبود اعتبارات به مدار بهره برداری نرسید، گفت: این مخزن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان شهریور ماه امسال به مدار بهره برداری می‌رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان درباره راه اندازی طرح جامع سیستم هوشمند تله متری گفت: این طرح پایان خرداد افتتاح می‌شود که در راستای جلوگیری از هدررفت آب به شبکه و کنترل آب کمک زیادی می‌کند.

اوگفت: پیک مصرف آب در سال گذشته در رفسنجان ۷۲۵ لیتر در ثانیه بوده است که معادل ۷۵ هزار متر مکعب در روز آب مصرف شده، در حالی که تمام تولید آب حلقه چاه‌ها ۵۸۰ لیتر است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کمبود آب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.