فرماندار شهرستان زرند گفت: مدیریت نوسازی شبکه‌های فرسوده و خلاقیت فنی در آبرسانی باید در اولویت اول امور آبفای زرند قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نوسازی شبکه های فرسوده آبرسانی در زرند

علی صادق زاده، فرماندار شهرستان زرند صبح امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره امور آب و فاضلاب این شهرستان که با حضور مهندس ابراهیم نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه  باید مدیریت نوسازی شبکه‌های فرسوده و خلاقیت فنی در آبرسانی در اولویت اول امور آبفای زرند قرار گیرد، گفت: ادغام و تلفیق دو اداره آب و فاضلاب روستایی و شهری  برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و مطلوب‌تر به مردم را به فال نیک می گیریم.

او با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف آب در پی شیوع کرونا ویروس در استان کرمان و شهرستان زرند، افزود: خوشبختانه با وجود این مصرف بالا، تاکنون هیچ قطعی، مشکل و یا بحرانی در تامین آب سالم و بهداشتی در زرند و بیشتر مناطق روستایی نداشته ایم و قدردان زحمات شبانه روزی عوامل سخت کوش آبفا و آبفار شهرستان هستیم.

صادق زاده با بیان اینکه هم اکنون دشت‌های زرند و رفسنجان در شرایط فوق بحرانی کم آبی به سر می برند، گفت: پارسال بیش از ۱۸ میلیارد تومان به توسعه آب روستایی و شهری زرند  اختصاص یافته و بالای ۷۰ درصد این اعتبارات جذب شده است. 

او بیشترین میزان اعتبار تخصیص داده شده  پارسال را مربوط به توسعه آب روستایی و شهری زرند عنوان و تصریح کرد: از این میزان بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه آب شهری زرند با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار و بیش از ۸ میلیارد تومان برای توسعه آب روستایی با جذب بالای ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است  که گام‌های بسیار خوبی  برای تامین پایدار و ارتقای کیفی آب شهرستان برداشته شد.

فرماندار شهرستان زرند مهم‌ترین دستاورد‌های پارسال مجموعه آب و فاضلاب شهرستان را رفع بحران کمبود و قطعی آب در مجتمع‌های آبرسانی سیریز، یزدان آباد، روستا‌های غربی و شرقی، دهستان دشتخاک و حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه برای شهر زرند دانست و افزود: متاسفانه تنها منطقه‌ای که بحران آب در آن مرتفع نشده است و با تانکر سیار به آن آبرسانی می شود، دهستان سربنان است که امیدواریم با پیگیری‌ها در تامین اعتبار باقی مانده، شاهد خط لوله انتقال آب از چاه معدن ذغالسنگ مدبون به سربنان در آینده‌ای نزدیک و مرتفع شدن این مشکل باشیم.

صادق زاده همچنین وضعیت بحران آب را در برخی از روستا‌های شهرستان و شهر زرند را در مرز فوق بحرانی توصیف کرد و خواستار فراگیر شدن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شد و بر همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی، شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با شرکت آب و فاضلاب زرند برای عبور از بحران حتمی در تابستان پیش رو تاکید کرد.

 در این مراسم مجتبی ابراهیم نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز با شرح مزایای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی که موجبات ارتقای سطح خدمات رسانی به مشترکان شهری و روستایی را به دنبال خواهد داشت، گزارش مبسوطی از وضعیت آب استان و شهرستان زرند به فرماندار ارائه کرد.

 در این مراسم طی حکمی از سوی محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، تیمور رجایی نژاد به عنوان سرپرست جدید امور آب و فاضلاب شهرستان زرند منصوب و از زحمات یدالله ضیاءالدینی مدیر سابق امور آب و فاضلاب روستایی زرند قدردانی شد. 

 تیمور رجایی نژاد پیش از این مدیر امور آب و فاضلاب شهری زرند بود. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار