معاون سرمایه گذاری و امور طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از صدور مجوز ساخت بزرگترین اقامتگاه بومگردی در استان همدان خبر داد.

ساخت  بزرگترین اقامتگاه بوم گردی در همدانعلیرضا قاسمی معاون سرمایه گذاری و امور طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛گفت: مجوز ساخت  بزرگترین اقامتگاه بوم گردی استان در روستای آرتیمان تویسرکان با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال وبا تصویب وام ۲۵ میلیارد ریالی از منابع توسعه و اشتغال پایدار روستایی برای ساخت اقامتگاه بومگردی و اشتغال ۱۴ نفر صادر شد.

او افزود: با توجه به بافت قدیمی روستای آرتیمان و وجود کوچه و محله‌های قدیمی در این روستا پتانسیل ایجاد اقامتگاه بوم گردی در این روستا وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: این اقامتگاه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴ نفر در این اقامتگاه به صورت غیرمستقیم برای اهالی روستا نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.

معاون سرمایه گذاری و امور طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان  اظهار داشت: تا کنون ۳۰ پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در سطح استان صادر شده است که این اقامتگاه‌ها در قالب تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه بوده و با توجه به اقبال مردم به اقامت در این نوع اقامتگاه‌ها، تقاضا‌هایی برای احداث در سطح استان دریافت شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.