با ایجاد زیر ساختهای منطقه گردشگری تالاب پیرسلمان اسد آباد زمینه جذب گردشگر بیشتر به این منطقه فراهم خواهد شد.

ایجاد زیر ساختهای منطقه گردشگری در اسد آبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران اکبری،رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: ایجاد امکانات رفاهی در اطراف منطقه گردشگری تالاب پیرسلمان از برنامه های این اداره  است .

او ادامه داد: ساخت ده چشمه  سرویس بهداشتی از جمله امکانات و فضای  مورد نیاز برای گردشگران در این منطقه است که پیش بینی می شود این طرح تا هفتاد روز آینده تکمیل شود.

رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی اسدآباد بیان کرد: زمین این سرویس های بهداشتی را  اداره اوقاف تامین کرد و بسیج سازندگی سپاه استان هم ساخت آن را برعهده دارد.

اکبری اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد برق کشی تالاب را نیز سال ۹۵  انجام داد .

زیر ساختهای گردشگری تالاب پیرسلمان اسد آباد تقویت می شود

 تالاب امامزاده پیرسلمان در پانزده کیلومتری غرب شهر اسدآباد در ارتفاع ۱۹۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این تالاب دائمی با مساحت بیش از یک هکتار یکی از بزرگترین تالاب‌های همدان محسوب می‌شود که از فعالیت تعدادی چشمه‌های جوشان در منطقه حاصل شده است. تالاب امامزاده پیر سلمان در جوار امامزاده سلمان شهر اسدآباد قرار دارد. این تالاب یکی از قطب‌های گردشگری زیارتی و سیاحتی در استان محسوب می‌شود و در فصول مختلف گردشگران بسیاری برای زیارت امامزاده و استراحت در خنکای تالاب، این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. تالاب امامزاده پیرسلمان در فصول مهاجرت، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به شمار می‌آید. 

انتهی پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.