نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید در مذاکرات تلفنی خود با سران آمریکا، فرانسه و آلمان بر سر تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ و علت شیوع جهانی ویروس کرونا، توافق شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  استریتس تایمز،  دولت استرالیا اعلام کرد اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور روز چهارشنبه در تماس تلفنی  با سران کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان، سرانجام توافق آنها را برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ و علت شیوع کرونا در سطح جهان را جلب کرده است.

فشار و اصرار مقامات استرالیا برای بررسی منشأ و علت شیوع جهانی ویروس کرونا، انتقاد‌های بسیاری برانگیخته، تا جایی که چین نیز در واکنش به آن‌ها گفته استرالیا از آمریکا طوطی‎وار تقلید می‌کند.

گفته می‌شود ویروس جدید کرونا با نام علمی کووید-۱۹ از شهرمرکزی ووهان در چین گسترش جهانی یافته است و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کل جهان به آن مبتلا شده و از این میان بیش از ۱۷۷,۷۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزیر استرالیا در پیامی توئیتری نوشت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، «مذاکره‌ای سازنده» داشته و برای بررسی منشأ کرونا  توافق کرده‌اند و در ادامه نوشت: «درباره سازمان جهانی بهداشت و نیز همکاری برای شفاف ساختن پاسخ جهانی به شیوع این ویروس صحبت کردیم.»

 دفتر نخست وزیری استرالیا اعلام کرد موریسون به صورت تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، نیز صحبت کرده و در این زمینه به  توافق رسیده‌اند.

پیش از این سفیر چین در آمریکا از دولت این کشور به دلیل سیاسی کردن شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده بود.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اتهام زنی ترامپ گفته است طرف آمریکایی باید بفهمد که کووید-۱۹ «دشمن» است نه چین و اظهارات  وزیر امور خارجه استرالیا درباره تردید در شفافیت چین درباره منشأ و شیوع کرونا از شهر ووهان را بی‌اساس خواند.

انتهای پیام/ 

/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار