سخنگوی وزارت خارجه چین به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اقدام آگاهانه پکن در شیوع ویروس کرونا و تصمیم او برای اعزام تیم کارشناسی به چین واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اتهام زنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص اقدام آگاهانه چین در شیوع ویروس کرونا و تصمیم وی برای اعزام تیم کارشناسی به چین گفت: طرف آمریکایی باید بفهمد که کووید-۱۹ «دشمن» است نه چین.

این مقام افزود: وقتی آنفلوآنزای H۱N۱ منجر به مرگ ۲۰۰ هزار نفر شد؛ وقتی مردم در سراسر جهان از ایدز و اچ آی وی که اولین بار در آمریکا نمایان شد، رنج می‌برند؛ هنگامی که بانک آمریکایی «لیمن برادرز» باعث بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ شد، آیا کسی از آمریکا جبران خسارت کرد؟

وی همچنین در پاسخ به ادعای پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید مبنی بر اینکه چین در سایه شیوع کرونا بازار تجهیزات ایمنی پزشکی یا PPE به دست آورده و سود کلانی می‌برد، گفت چین از سیاستمداران آمریکایی مانند پیتر ناوارو می‌خواهد از انتشار شایعات خودداری کنند و بر مبارزه با شیوع کرونا در آمریکا تمرکز کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان کاری در خصوص شمار جانباختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است. او روز گذشته اعلام کرد در صدد اعزام یک تیم کارشناسی به چین برای تحقیق درباره علل شیوع کرونا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار