دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: از خوردن غذاهای چرب ،شور و فست فود ،شيرينی به شدت پرهيز کنید.

چگونه در فصل بهار تغذیه مناسب داشته باشیم؟زهرا احدی دبیر تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت : در این فصل بهتراست از خوردن غذاهای چرب، شور و فست فود، شيرينی  پرهيز و بيشتر از غذاهای ساده استفاده کنیم.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: برای بهبود سيستم گوارش خود از انواع آش های ساده ورقيق كه شامل سبزيجات تازه ومقدار كمی حبوبات و غلات همراه با چاشنی هايی مانند آبغوره، سركه، سماق، تمرهندی وآلواستفاده شود و مايعات را افزايش و از نوشيدنی های اصيل ايرانی مانند سكنجبين به جای نوشابه گازدار استفاده شود.

احدی افزود: با توجه به رويش سبزی های تازه و بومی در بسياری از مناطق در فصل بهار می توان در تهيه غذاهای مختلف مثل؛ انواع خورشت ها، پلوها، كوكوهای مختلف، دلمه، انواع آش و سوپ استفاده کنیم.

او گفت: بنابر اين از فرصت طلايی بهار جهت مصرف انواع ميوه‌ها و سبزی های خوشمزه و مفيد به صورت خام يا در غذاهای مختلف بهره برده و به سلامت خود و خانواده خودكمك كنيم.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود :همچنين افرادی كه مايل به داشتن برنامه تناسب اندام وكاهش وزن هستند فصل بهار زمان مناسبی برای شروع رژیم غذایی وفعالیت بدن است.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.