مسئول بررسی بیماری‌های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی از ثبت ۳۰۵ مورد گزارش مربوط به ۲۲ بیماری در سامانه پ (GIS-VET) اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد برات پور مسئول بررسی بیماری‌های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شمار گزارش‌های ثبت شده پارسال در مقایسه با سال ۹۷ که ۳۲۳ مورد بود، کاهش مختصری داشته است.

 برات پور افزود: بیشترین گزارش‌ها مربوط به طاعون نشخوارکنندگان کوچک با ۹۲ مورد و پس از آن، تب برفکی با ۶۳ مورد بوده است.

مسئول بررسی بیماری‌های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی  عنوان کرد: پارسال  ۱۴ هزار و ۹۳۶ فرم گزارش مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دام در هزار و ۲۶۶ واحد دامی فعال استان در این سامانه توسط ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها ثبت شد.

سیستم GIS یا سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های دامی، یک سیستم ثبت اطلاعات جغرافیایی است که به جمع آوری اطلاعات، نگهداری، تبدیل و گزارش داده‌هایی می‌پردازد که در مکان‌ها و زمان‌های مختلف جمع آوری شده است

 سازمان دامپزشکی هم به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در توسعه و به کارگیری این سیستم، امکان ثبت اطلاعات عملیاتی ازجمله واکسیناسیون، سمپاشی بدن دام و جایگاه دام و از همه مهم تر، ثبت اطلاعات بیماری‌های دامی میسر شده است.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.