کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال، قاچاق دام در استان به نسبت سال قبل آن، ۱۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ابراهیم تقوایی مقدم کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قاچاق در سال ۹۸، ۴۲۷ رأس دام سبک و سنگین بود که این رقم در سال قبل آن، ۵۱۵ رأس بود،افزود: مقصد دام‌های قاچاق کشف شده عمدتا استان‌های شمالی و تهران بود.

تقوایی فر گفت: در این بازه زمانی هم چنین ۹۹۳ رأس دام سبک و ۶۵ رأس دام سنگین که به طور غیرمجاز و بدون دریافت مجوز‌های دامپزشکی در حال حمل بودند، شناسایی و توقیف شد.

او از جمله علل قاچاق دام در استان را بیماربودن دام، هویت گذاری نکردن با پلاک‌های بارکددار، حمل به مقاصد نامعلوم و با خودرو‌های غیربهداشتی، منفعت طلبی و سود جویی و فرار از دریافت مجوز‌های لازم برای کنترل دام در مبدا و مقصد دانست.

تقوایی فر گفت: پارسال، ۲۲ هزار و ۱۵۰ کلیوگرم شیر خام، ۴۷ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم تخم مرغ، هزار و ۶۵۵ عدد کندوی زنبور عسل، سه تن کود دامی، ۱۰ تن کود طیور، ۳۴ هزار و ۲۱۲ قطعه جوجه و مرغ زنده، ۱۳۰ کیلوگرم ماهی زنده، ۱۶ هزار و۵۲۰ کیلوگرم گوشت سفید پیش سرد و منجمد بدون مجوز و غیرمجاز در استان کشف و ضبط شد.

مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در سال ۹۸، ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز، ۸۸۰ کیلوگرم ماهی خوراکی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ضایعات کشتارگاه دام و طیور، که رانندگان قصد خروج از استان بدون دریافت مجوز‌های لازم را داشتند، کشف و توقیف شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.