رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از انجام بیش از ۳۲۰۰ مورد بازرسی مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اکبر دلیرصحرایی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با اشاره به اجرای طرح نوروزی نظارت بهداشتی در فروردین ۹۹ گفت: در این طرح درمجموع ۳ هزار و ۲۷۲ فقره بازدید از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، واحد‌های بسته بندی فرآورده ها، واحد‌های عرضه کننده، رستوران‌ها و... انجام شد که درنتیجه، ۱۴ هزار و ۵۸۸ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد.

 دلیرصحرایی افزود: در این طرح هم چنین ۱۱ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و ۲ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

   او با بیان این که تعداد موارد برخورد با خودرو‌های غیرمجاز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی نیز ۱۰۴ فقره بود، عنوان کرد: میانگین تعداد اکیپ‌های بازرسی در هر روز اجرای این طرح در کل استان ۱۷ واحد و حجم کاری انجام شده در بازه اجرای طرح نیز ۷ هزار و ۳۵۰ نفر-ساعت بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی یادآور شد: سامانه ارتباط تلفنی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان به طور شبانه روزی آماده دریافت نظرات و شکایات مردمی درخصوص تخلفات احتمالی در زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

در خراسان شمالی هزار و ۱۰۵ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۱۵ واحد کشتارگاهی و بسته بندی و ۴۸۵ باب رستوران زیر نظر اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های تابعه مشغول ارائه خدمات به مصرف کنندگان هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.