رئیس آموزش وپررش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره بازی‌های آموزشی در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپررش استثنایی کردستان درجمع خبرنگاران با اشاره به بازی به عنوان فرآیندی درمانی و یکی از نیاز‌های اساسی کودکان اظهار کرد: دانش‌آموزان از طریق بازی‌های آموزشی به عنوان فرآیندی درمانی نکات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی را بهتر یاد می‌گیرند.

او افزود: در راستای برآورده کردن نیاز‌های آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و کمک به شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در روابط عمومی آموزش و پرورش با نیاز‌های ویژه استان از اول تا پایان اردیبهشت ماه جاری طرح‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های آموزگاران و دبیران در مدارس و مراکز مجازی با نیاز‌های ویژه را دریافت خواهد کرد.

رنجبر خاطرنشان کرد: بازی زمینه رشد اجتماعی و طبیعی کودک را فراهم و با تمرین قانون‌پذیری، مسوولیت‌پذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری، دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه را برای حضور و زندگی در جامعه آماده می‌کند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روش‌های رفتاری است، افزود: نظریه‌ها، دیدگاه‌ها، ماهیت و روش‌های تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاد دهنده و یادگیرنده تأثیر دارد.

رنجبر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می‌کنند، افزود: این بازی‌ها با تقویت فکر، خلاقیت و تمرکز دانش‌آموزان آن‌ها را به تحرک و کارگروهی تشویق می‌کند.

او با بیان اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش می‌بینند، تصریح کرد: در بازی‌های گروهی و استفاده مشترک از وسایل بازی می‌توان روابط اجتماعی، قانون و مقررات، حق وحقوق، نوبت و ... را به آنان آموزش داد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزار مهم، مؤثر و بخشی از زندگی آنهاست، افزود: هدف بستر سازی فرهنگی برای دیدن کودکان و پاسخگویی به نیاز آن‌ها برای یادگیری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.