سرپرست فرمانداری هویزه همکاری و همراهی مردم با مسئولان در رعایت توصیه‌های بهداشتی و نکات ستاد مبارزه با کرونا را یکی از عوامل مهم در کنترل این ویروس عنوان کرد.

حبیب عفری مفرد سرپرست فرمانداری هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم تذکرات درخصوص خودداری از تردد‌های غیر ضروری در شهر و رعایت نکات ساده بهداشتی، همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان و شهر‌های آن هستیم، اما همکاری و همراهی مردم با مسئولان در رعایت توصیه‌های بهداشتی و نکات ستاد مبارزه با کرونا، نقش مهمی در کنترل ابتلا و مهار آن ایفا می‌کند.

او افزود: عامل اصلی ابتلای امروز هویزه به کرونا ضعف مردم و دستگاه‌های اجرایی در کنترل و مهار این ویروس نیست، بلکه بی توجهی به نکات بهداشتی و حضور در تجمعات در خارج از شهرستان است که همین موضوع سبب انتقال ویروس کرونا به شهرستان شده است.

عفری مفرد سادات منطقه، سران عشایر، شیوخ و روحانیون باید مردم را به رعایت اصول بهداشتی و خودداری از برگزاری تجمعات از قبیل؛ مراسمات عروسی و فاتحه خوانی تشویق کنند تا شاید کاهش ابتلا هم استانی‌ها و شهروندان به این ویروس مهلک باشیم، چراکه با همکاری مردم کنترل آن میسر می‌شود.

این مقام مسئول به حضور عده‌ای از شهروندان در منطقه تفریحی مالحه اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم هشدار‌های مکرر، برخی افراد بدون توجه به شرایط بحرانی، همچنان این منطقه تفریحی را برای گذران اوقات فراغت انتخاب می‌کنند که در این زمینه بازهم نیازمند همکاری مردم هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست فرمانداری شهرستان هویزه درخصوص ضدعفونی و گندزدایی معابر اظهار کرد: از امشب با همکاری بخشداران، شهرداری ها، نیرو‌های جهادی و مردمی عملیات ضدعفونی همه معابر اصلی و فرعی شهر آغاز خواهد شد، ضمن اینکه فروشندگان و صاحبان اصناف باید ۳ معیار اصلی شامل؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ متری و استفاده از مواد ضدعفونی را در دستورکار خود قرار دهند و درصورت سرپیچی از این نکات، با آن‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

او در پایان گفت: از امشب با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هویزه، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و هلال احمر شهرستان عملیات راه اندازی نقاهتگاه آغاز می‌شود تا بهبود یافتگان بتوانند دوران نقاهت خود را در این محل بگذرانند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.