مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: زمان کنترل بیماری کرونا ویروس بستگی به رفتار و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی  مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز  گفت: زمان کنترل بیماری کرونا ویروس بستگی به رفتار و رعایت نکات ایمنی از سوی مردم دارد که براساس محاسبات صورت گرفته در جهان، اگر استراتژی در خانه ماندن حدود ۷۰ درصد یا کمتر رعایت شود اپیدمی کنترل نمی‌شود و اگر حدود ۸۰ درصد رعایت شود حدود 4 ماه برای کنترل بیماری زمان نیاز است.

او بیان داشت: هم اکنون از نظر کیت‌های آزمایشگاهی در وضعیت مناسبی قرار داریم و در شناسایی بیماران مشکلی وجود ندارد و افراد در تماس با موارد آلوده که علامتی ندارند مانند بمب ساعتی هستند و شناسایی این گونه افراد بسیار حایز اهمیت است.

علوی با بیان اینکه باید در خانه بمانیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم که همان خود قرنطینگی است تصریح کرد: تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری از این بیماری کشف نشده است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ۱۴ تا ۲۰ درصد احتمال دارد افراد بهبود یافته دوباره به عفونت مبتلا شوند، چون می‌توانند همچنان منبع ویروس باشند و میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در جهان ۱۷.۲، ایران ۱۷.۷ و در خوزستان ۱۶.۵ درصد است یعنی این میزان در خوزستان از نرم کشوری و جهانی کمتر است.

این مقام مسئول گفت: جسد افراد فوت شده کانونی از آلودگی است، چون ثابت شده در این بیماری از روز پنجم به بعد دستگاه گوارش درگیر می‌شود و و ترشحات گوارشی فرد فوت شده فوق العاده آلوده است بنابراین متولیان امر باید به گونه‌ای عمل کنند که خطر انتشار عفونت را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.