سرپرست فرمانداری هویزه گفت: با همکاری مردم نسبت به خودداری از تردد‌های غیرضروری تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده و وضعیت این شهرستان سفید است.

حبیب عفری مفرد سرپرست فرمانداری شهرستان هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه قرارگاه کنترل کرونا ویروس این شهرستان با حضور نماینده شرکت نفت و سایر مسئولان گفت: خدا را شاکریم که وضعیت شهرستان هویزه از نظر بیماری کرونا سفید است و موردی از ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه تصور این موضوع که ویروس کرونا در هویزه شیوع پیدا کند، سخت است، افزود: اگر ویروس به شهرستان وارد شود، فرآیند اقدامات بهداشتی فرسایشی و خسته کننده است، اما همه از جمله؛ مسئولان، جهادگران و مردم در صحنه حضور دارند و با تمام قوا برای حفظ وضعیت سفید تلاش می‌کنند.

عفری مفرد ضمن تشکر از اهالی شهرستان هویزه و خودداری از حضور در اماکن عمومی و تردد‌های غیرضروری در روز‌های اخیر، بخصوص روز ۱۳ فروردین اظهار داشت: وضعیت سفید و مبتلا نشدن احدی به ویروس کرونا را مدیون همکاری مردم و اهالی این منطقه هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان هویزه بیان کرد: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، ۹۹ درصد غربالگری اهالی با تلاش نیرو‌های مرکز بهداشت انجام شده، اما فقط ۷ درصد مردم نسبت به خود اظهاری در سامانه سلامت (salamat.behdasht.gov.ir) اقدام کرده اند.

این مقام مسئول در پایان از مردم خواست نسبت به ثبت نام در سامانه سلامت اقدام نمایند، چراکه پایان تعطیلات نوروزی پایان بیماری کرونا ویروس نیست و مشکلات این ویروس در فصل گرما بررسی نشده است و ممکن است پیک دوم آن را در پیش داشته باشیم.

مری پور مدیر شبکه بهداشت و درمان هویزه گفت: تعداد ۳۵ مغازه از اصناف غیر ضروری متخلف که به تذکرات مبنی بر تعطیلی محل کار خود بی توجهی کردند،   شناسایی و حکم پلمب صنف متخلف از طریق مراجع قضائی صادر و اجرایی خواهد شد.

عامری نماینده شرکت توسعه نفت گفت: بنا به دستورات واصله از سوی فرمانداری، اولین قدمی که جهت کنترل کرونا ویروس در شرکت‌ها نفتی انجام شده، انجام عملیات تب سنجی در ورودی شرکت‌ها و گندزدایی تمام کمپ‌ها و کارگاه‌ها بصورت روزانه است.

او اظهار کرد: حضور نیرو‌ها در شرکت‌ها را به یک سوم رساندیم، ضمن اینکه نیرو‌هایی به خارج از استان خوزستان سفر می‌کنند به مدت ۱۴ روز در قرنطینه شده و افراد مشکوک نیز به شبکه بهداشت معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.