مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: رشته‌های مهارتی که منسوخ شده اند باید تعطیل و رشته‌های جدید و نو جایگزین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در اولین جلسه شورای اداری گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان باید جابجایی آموزش‌های اشباع شده داشته باشند و رشته‌هایی که منسوخ شده است را تعطیل و رشته‌های جدید و نو را شروع کنند.

او افزود: اجرای آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت مشارکتی مهم است از این رو نگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ظرفیت شناسی در حکمرانی منطقه‌ای است که لازم است همه به این امر مهم توجه داشته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از همه تلاشگران عرصه خدمت جهادی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد استان که برای تولید ملزومات بهداشتی مبارزه با بیماری منحوس کرونا تلاش کردند، قدردانی کرد.

درویشی گفت: مربیان و مدیران آموزشگاه آزاد و کارآموزان همه در اقدامی جهادی و کاری بی نظیر در خدمت شرایط غیر قابل پیش بینی بودند و تحت دستورات ستاد مبارزه با کرونا اقدام به تولید ملزومات بهداشتی کردند که این اقدام جای تقدیر دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اقدامات و عملکرد مثبت پارسال افزود: در سال گذشته ۱۰ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های مازندران افتتاح و با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای ۲ مسابقه آزاد مهارتی برگزار شد و همچنین بیش از ۳۸ هزار نفر موفق شدند گواهینامه مهارت فنی دریافت کنند.

او گفت: در برنامه ریزی آموزش باید به آمایش سرزمینی مازندران و قابلیت‌های موجود استان اعم از نوار ساحلی، گردشگری توجه شود و باید به اجرای آموزش‌های مجازی نگاه خاصی شود.

درویشی اهمیت توجه به اصل تغییر در اجرای برنامه‌های کاری را ضروری دانست و افزود: توجه به جذب درآمد‌های اختصاصی در امسال از الویت‌های اصلی است و باید تمامی مراکز به صورت اختصاصی تعهد درآمد داشته باشند، زیرا تعهد‌های درآمد مراکز و عملکرد‌های آنان به صورت ماهانه رصد می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، گفت: یکی از گام‌های موثر برای جهش تولید، داشتن نیروی کار توانمند و ماهر است که این امر مقام عظمای ولایت، از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نهادینه خواهد شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.