فنی و حرفه‌ای مازندران به ۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر، پارسال گواهینامه بین المللی مهارت اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در بیان عملکرد یک ساله (۹۸) اداره سنجش و ارزشیابی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، گفت: ۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر پارسال در آزمون‌های این اداره کل شامل هماهنگ، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آزمون آنلاین قبول و موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارت شدند.

او افزود: در سال گذشته ۵۵ هزار و ۴۶۷ نفر جهت انجام آزمون معرفی شدند که افراد شرکت کننده در خوشه‌های گوناگون شامل آزمون هماهنگ ۱۴ هزار و ۳۱۹ نفر، تفاهم نامه ۳۱۳ نفر، صنعت ساختمان ۶ هزار و ۴۲۰ نفر و آزمون آنلاین ۳۴ هزار و ۴۱۵ نفربودند که در سال ۹۸ آمار ۷۰% شرکت کنندگان در این آزمون‌ها، قبول شدند.

درویشی در خصوص آزمون آنلاین گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور برداشتن گامی جهت اجرایی شدن مصوبات هیأت وزیران؛ ارزشیابی و آزمون نیروی مهارت کار و کارآموزان آموزشگاه‌های آزاد استان به صورت آنلاین انجام می‌شود که در همین راستا ۱۵ مرکز آزمون آنلاین در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شد.


او افزود: بدون شک اتکای به منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی در تولید علم و فناوری که از الزامات دستیابی به چشم انداز افق ۱۴۰۴ شمرده می‌شود بر کسی پوشیده نیست.

درویشی گفت: نقش و اهمیت ارزشیابی مهارت در اعتبار بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقای شان و منزلت گواهینامه‌های سازمان امری اساسی و کلیدی است که لزوم داشتن برنامه‌ای جامع، سنجیده، کارآمد و به روز را در حوزه¬ی ارزشیابی مهارت می‌طلبد.

او افزود: به منظور تحقق این مهم با عنایت به سیاست بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگو‌های ارزشیابی مهارت از سند راهبردی مهارت و فن آوری، برنامه‌های عملیاتی حوزهی ارزشیابی با نگاه استانی، ملی و بین المللی مبتنی بر کارآمدی، روز آمد بودن و سرعت در ارایه  خدمات به ذینفعان درونی و بیرونی تدوین شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران برگزاری ۲ مسابقه آزاد استانی در رشته گردشگری و برنامه نویسی وب را از برنامه‌های مهم این اداره کل در واحد آزمون بر شمرد و همچنین خبر از کسب مدال نقره مسابقات آزاد جهانی چین در رشته جوشکاری توسط کارآموز مازندرانی داد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.