مدیرکل بحران وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سیل فروردین امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرده است، از باز سازی ۲۵۰ حلقه چاه و رشته قنوات در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، باز سازی  ۲۵۰حلقه چاه و رشته قنوات درجنوب کرمانسید محمد موسوی، مدیر کل بحران وزارت جهاد کشاورزی با حضور در مناطق سیل زده جنوب کرمان گفت: سیل فروردین ماه امسال قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان  وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت، ۸۵ درصد در بخش زراعت و باغبانی و ۱۵ درصد در حوزه زیرساخت بوده است.

موسوی گفت: اولویت اصلی ما، تامین منابع برای بازسازی ۵۰ رشته قناتی است که به آن ها ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و همچنین بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه  است.

او بیان داشت: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بخشی از این خسارت‌ها را از جمله تامین لوله و احیای چند رشته قنات که مزارع زیر دست آن در مرحله تولید محصول بودند، جبران کرده است.

مدیر کل بحران وزارت جهاد کشاورزی افزود: تا ۲ روز آینده، گزارش نهایی خسارت و میزان اعتبار مورد نیاز به وزارت کشور اعلام و پس از تاییدیه برای تخصیص اعتبار به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

او تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار، بتوانیم بخشی از خسارات وارده به کشاورزان و همچنین زیرساخت‌های بخش کشاورزی این منطقه را بازسازی کنیم.

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.