رونمایی از تونل هوشمند در لارستان

با حضور فرمانده سپاه ناحیه لارستان و رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار از تونل هوشمند ضدعفونی در این شهرستان رونمایی شد.

رونمایی از تونل هوشمند در لارستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در این مراسم سید علی علوی از اعضای گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج یاران امام(ره) لارستان با شاره به اینکه تونل ضدعفونی‌ کننده هوشمند می‌تواند در ورودی اماکن مختلف با مه‌پاشی مواد ضدعفونی‌کننده، تمام سطوح افراد را در حین ورود و خروج از این گیت، از انواع آلودگی‌ها به ویژه ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا ضدعفونی کند، گفت: این دستگاه با مشارکت نخبگان بسیجی و جهادگر پایگاه مقاومت یاران امام(ره) شهر لار طراحی و ساخته‌ شد که در ورودی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار مستقر شده است.

او، با بیان اینکه تونل ضدعفونی‌کننده هوشمند در راستای کمک به مبارزه با انتشار ویروس کرونا تولید شده است، بیان کرد: این تونل ضدعفونی‌کننده می‌تواند در ورودی اماکن مختلف از اداره‌ها و کارخانه‌ها گرفته تا بانک‌ها و فروشگاه‌ها حتی منازل مسکونی نصب شود و افراد را در حین ورود و خروج از این گیت، از انواع آلودگی‌ها به ویژه ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا ضدعفونی کند.

علوی با تاکید بر اینکه این دستگاه قابلیت تردد روزانه یک‌هزار و ۴۰۰ نفر را دارد، تصریح کرد: این تونل ضدعفونی‌کننده هوشمند، قابلیت مانور با ٣٦٠ درجه و به عبارتی تمام نقاط بدن از سر تا کف پا را دارد.

اعضای گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج یاران امام(ره) لارستان هزینه ساخت این دستگاه را ۹ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه جهادی پایگاه یاران امام (ره) لارستان این آمادگی را دارد که در صورت حمایت، تولید این دستگاه‌ها را ادامه دهد.

او، افزود: این دستگاه برای ضدعفونی از ماده‌ای بر پایه نانو که از نقره استخراج می‌شود، بهره می‌گیرد که این ماده را نیز نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در لارستان تولید می کنند.

علوی اضافه کرد: این ماده ضد عفونی‌کننده قابلیت ماندگاری بر روی لباس و اجسام برای مدت طولانی را دارد، و این تونل بدون دخالت دست و به‌ وسیله حسگر هوشمند کنترل می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار