نخستین مزرعه تولید قارچ دارویی گانودرما فارس در فسا به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اوجی مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار کرد: مجوز بهره‌برداری از یک واحد تولید و پرورش قارچ دارویی گانودرما در شهرستان فسا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات صادر شد.

او افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه پنج تن قارچ دارویی گانودرما ساخته شده است.

مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: این قارچ که دارای گونه‌های متعدد و دارای خاصیت درمانی و منبعی غنی از ترکیبات آلی است، یکی از کامل‌ترین مواد غذایی در جهان به شمار می‌رود.

اوجی ادامه داد: در واحد تولیدی فسا، نوع قرمز (هلندی) این قارچ که از خواص درمانی بالا برخوردار است، تولید می‌شود و در همین ابتدای شروع فعالیت توانسته در بازار جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

مدیر صدور مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: با توجه به نیاز بازار، مرحله دوم این واحد تولیدی نیز در فضایی به مساحت ۴ هزار مترمربع و ظرفیت ۲۵۰ تن قارچ دارویی گانودرما در حال راه‌اندازی است.

قارچ گانودرما دارای خواص فراوان از جمله، تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد سرطان، مبارزه با افسردگی و خستگی، کنترل قند خون، خاصیت آنتی اکسیدان و کاهش التهاب است.

استان فارس با ۳۷۵ واحد تولید انواع قارچ‌های خوراکی و با تولید ۱۲ هزار تن قارچ در سال، مقام چهارم کشور را بعد از استان‌های تهران، قزوین و خوزستان به خود اختصاص داده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۱ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.