رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان وبلوچستان از برداشت قارچ گانودرما برای اولین بار در سیستان وبلوچستان با هدف ایجاد اشتغال ودرامدزایی دانش آموختگان بخش کشاورزی خبر داد.

برداشت قارچ گانودرما برای اولین بار در سیستان وبلوچستانمنصور فاضلی رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با هدف ایجاد اشتغال ودرامدزایی دانش آموختگان بخش کشاورزی برای اولین بار در استان با صرف ۳۰۰میلیون ریال اعتبار اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ گانودرما در محل مرکز توسعه کسب و کار روستایی و کشاورزی وابسته به این مرکز شد.

منصور فاضلی افزود: این کارگاه در فضای ۲۰متر مربعی راه اندازی شده و۵۰کیلو گرم قارچ گانودرما در یک دوره ۴ماهه از این کارگاه برداشت خواهد شد.

او  در خصوص اهمیت تولید قارچ گانودرما گفت:این قارچ در درمان انواع بیماری‌ها بویژه سرطان، دیابت، پیسی، تقویت سیستم ایمنی بدن. ضد پیری و ... کاربرد دارد.

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم از این قارچ حدود یک میلیون تومان است وشرکت‌های دارویی استان‌های فارس، خراسان، تهران و اصفهان عمده خریداران این محصول است.

او  تأکید کرد:در راستای توسعه تولید این قارچ در استان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برنامه‌هایی حمایتی دراین مرکز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار