رشد ۳۷ درصدی درآمد معدن گل گهر سیرجان

معاون وزیر صمت گفت: حدود ۳۵ میلیون تن، ماده معدنی در سال ۹۸ در سیرجان استخراج شده که در زمینه درآمدزایی رشد ۳۷ درصدی را در این شهرستان شاهد بودیم.

رشد ۳۷ درصدی درآمد معدن گل گهر سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  خداداد غریب پور ، معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دیدار شب گذشته با محمد جواد فدایی استاندار کرمان در کرمان با بیان اینکه درآمد پارسال گل گهر حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که در آن رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ را داشتیم، گفت: ۴۸۰ میلیون دلار طرح را  پارسال در منطقه سیرجان اجرا کردیم که رقم بزرگی است.

او با اشاره به رکورد‌های تاریخی مس در سال ۹۸ افزود: حجم صادرات مس از ۴۸۰ میلیون دلار در سال ۹۷ به یک میلیارد دلار در سال ۹۸ و فروش آن به ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

غریب پور با اشاره به برنامه‌های پیش روی مس در سال ۹۹ در استان کرمان گفت: امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان طرح برای افتتاح در مس داریم که افتتاح تغلیظ ایجو، مس و اسید خاتون آباد شهربابک، بخشی از این پروژه هاست و قصد داریم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های استان را در خود استان سرمایه گذاری کنیم.

 محمد جواد فدایی استاندار کرمان  نیز در این دیدار گفت: فشار‌های زیادی برای تعطیلی معادن و صنایع استان در ایام شیوع کرونا در استان و کشور داشتیم؛ اما با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه ندادیم به تولید و اقتصاد استان خسارت زیادی وارد شود.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی)، افزود: برای تحقق این شعار، نیازمند سرمایه گذاری و شروع پروژه‌های جدید در استان هستیم و امیدواریم با توجه به افزایش حجم تولید و فروش شرکت‌های مس و گل گهر در استان، این مهم محقق شود.

فدایی با اشاره به لزوم صرف بخش‌هایی از درآمد معادن استان در بحث زیرساخت‌ها تصریح کرد: برای تابستان پیش رو بزرگترین دغدغه ما تامین آب آشامیدنی مردم به ویژه در شهر کرمان هست و امیدواریم با کمک شرکت‌های بزرگ معدنی، بتوانیم با خرید چاه‌های کشاورزی بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.